بهره برداری از پروژه های راهسازی، توسعه همه جانبه استان را به دنبال خواهد داشتمدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اینکه راه به عنوان یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی ، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود گفت: بهره برداری از پروژه های حوزه حمل ونقل دستیابی به توسعه استان […]

بهره برداری از پروژه های راهسازی، توسعه همه جانبه استان را به دنبال خواهد داشت
مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اینکه راه به عنوان یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی ، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود گفت: بهره برداری از پروژه های حوزه حمل ونقل دستیابی به توسعه استان را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جهانگیر الیاسی اظهار کرد: استان کردستان ۸ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن روستایی و بقیه نیز بین شهری است.

الیاسی ادامه داد: برای بهبود شرایط برخورداری از زیرساخت های حمل ونقل در استان ورسیدن به میانگین کشوری هدف گذاری های مناسبی انجام وپروژه های متعددی نیز تعریف شده است.

وی با اشاره به محورهایی که در حال تبدیل شدن به چهار خطه هستند گفت: محور سنندج -همدان به طول ۱۲۶ کیلومتر که ۱۲۱ کیلومتر آن در سنوات گذشته چهار خطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات آباد در دست احداث است که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

الیاسی افزود:کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده استان کردستان به طول ۳۲۰ کیلومتر که حدود ۱۵۵ کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی مسیر نیز در قطعات مختلف در حال تبدیل شدن به چهار خطه است.

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی کردستان محور بیجار دیواندره به طول ۵۵ کیلومتر که ۵٫۳ کیلومتر آن ساخته شده وعملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر نیز در ۴قطعه در دست احداث بوده هفت کیلومترازآن درشرف اتمام است.

جهانگیر الیاسی در ادامه به چالش اعتباری دراین حوزه ومشکل تامین منابع مالی لازم برای اتمام پروژه ها اشاره کرد وگفت: محورهای بیجار –زنجان به طول ۱۴۰ کیلومتر که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد و۱۵ کیلومتر آن در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و سقز – بانه به طول ۵۴ کیلومتر که ۹ کیلومتر آن چهار خطه شده ازدیگر پروژه های هدف گذاری شده برای تبدیل به چهارخطه می باشند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: این پروره ها در سطح استان با اهداف تسهیل در ترافیک -دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای -صرفه‌جویی در سوخت و انرژی و زمان -سامان بخشی به محورهای مواصلاتی- کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن- رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، گردشگری- بهبود شرایط زیست محیطی و رضایت مندی کاربران جاده‌ای و استفاده کنندگان از راه در حال اجرا می باشند.