طرح هرواحدصنفی یک بسته معیشتی از سوی بسیج اصناف درکشور ازاولین روزهای محرم اغاز وادامه دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف، دراین طرح قراراست یک میلیون ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را واحدهای صنفی درکشور تهیه وتوزیع نمایند. این طرح خیرخواهانه به نام اصناف بوده ولی بهره […]

طرح هرواحدصنفی یک بسته معیشتی از سوی بسیج اصناف درکشور ازاولین روزهای محرم اغاز وادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف، دراین طرح قراراست یک میلیون ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را واحدهای صنفی درکشور تهیه وتوزیع نمایند. این طرح خیرخواهانه به نام اصناف بوده ولی بهره برداری ها و استفاده های بهینه را روسای اتاق اصناف واتحادیه های صنفی می برند که کمترین دخالت مادی ومعنوی را دارند وفقط دستور می دهند وتماشاچی هستند.
جامعه صنفی کشور همیشه در طول تاریخ در امور خیرخواهانه پیشقدم وهمراه مسئولان کشور است وهرگاه هموطنان دریک نقطه با مشکلی مواجه شدند اصناف پای کار آمدند تا بخشی از مشکلاتشان رارفع کنند.
بسیج اصناف در امور خیرخواهانه وکارهای داوطلبانه همیشه از پتانسیل اصناف استفاده کمک می گیرد وامسال نیز طرح هرواحد صنفی یک بسته معیشتی را در دستور کاردارد. کارخیر را باید فریاد کشید وحمایت کامل کرد. رسانه های هم باید در امور خیر پشتیبان کامل باشند که هستند. متصدیان واحدهای صنفی هم باید به هموطنان کمک کنند که همیشه کمک می کنند. اما این وسط کی برنده است؟
اینکه کی برنده است روی سخن با روسای اتاق اصناف وروسای اتحادیه های صنفی است که تجربه ثابت کرده است که در این مواقع نامه های صادره را اما می کند و در جلسات با مسئولان شرکت کرده وادعا می کنند کمک کردند ودر قبال این حرفهای که خودشان هم می دانند تنها کاری که نکردند کمک مادی ومعنوی است امتیاز می گیرند. در جاهای که دچار مشکل می شوند از کمک های خیرخواهانه در اصناف می گویند تا به هدف اصلی خودشان برسند.
بگذارید با عدد ورقم حرف بزنیم. درکشور الان حدود ۷۶۰۰ اتحادیه صنفی داریم که اگر هراتحادیه هفت نفر عضو هیات مدیره داشته باشد تعدادشان حداکثر ۵۳هزار نفراست. اما دقت کنید عددی که بسیج درصدد تهیه ان است یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفراست. تفاوت این همه عددها را چگونه پر می شود؟ مردم ومتصدیان واحدهای صنفی هستند که کمک می کنند.
به رئیس سازمان بسیج کشور و رئیس بسج اصناف پیشنهاد می دهیم برای اولین بار بدون حضور هیات مدیره اتحادیه وهیات رئیسه اتاق اصناف به هر محله و بازار ومساجد محلات درکشور رفته و ازمتصدی واحدصنفی حتی اگرشده بایک نوشته تقدیرکنید . همایش ها ومراسم هابرای روساست ومتصدی واحد صنفی را راه نمی دهند.
اما آقایان نمایندگان محتر م مجلس شورای اسلامی ، مسئول بزرگوار در کشور، مدیران استانها، شما چندبار با متصدی واحد صنفی نشستید ومی نشینید؟ شما چه کسانی رابه مجلس شورای اسلامی ومراسم وهمایش راه می دهید؟ شما برای ماندن چه کسانی بر روی صندلی ریاست اتحادیه جلسه ونشست می گذاریدوبه وزیر نامه می زنید و زدید؟
آقای قایم مقام وزیر ، آقای معاون خدمات وتجارت وزارت صمت ، مسئولان دیوان عدالت اداری ،شما گزارش دهید چرا نباید به خاطر مردمی که در امور خیر بدون اینکه دربوق و از امیتازات خاص بهره ببرند به همنوعان کمک می کنند چرا یکبار قاطعانه رای به اجرای قانون نظام صنفی نمی دهید تا انحصارطلبانی که فقط امضا کردن بلد هستند از اصناف بروند واصناف جان تازه ای بگیرد؟
چرا باید سه میلیون متصدی واحدی صنفی در کشور هرکاری می کند فقط حداکثر ۷۶۰۰ رئییس اتحادیه ورئیس اتاق اصناف ورئیس اتاق اصناف ایران سود صندلی ریاست و مادی و جایزه اش راببرد؟
اصناف فقط رئیس اتاق اصناف ورئیس اتحادیه صنفی نیست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ماندن انها این همه نامه نگرای میک نند ویا دردیوان عدالت ادرای و وزارت صمت وحتی کارشناسان دبیرخانه هیات عالی در نامه نگاری هایشان به گونه ای عمل می کنند که این روسای اتحادیه واتاق اصناف مادام العمر بمانندو ازجیب متصدی واحد صنفی برای خودشان اعتبار کسب کنند؟
کاش درعمل ثابت می کردید که حامی متصدی واحدصنفی درکشور هستید وبه همین منظور قاطعانه وبدون توجه به اینکه چه کسی می رود ومی ماند نامه نگاری هایتان و دستورات شما به نفع مردم و اجرای دقیق وبی چون چرای قانون نظام صنفی باشد شما قانو ن را یکسان برای همه اجرا کنید نه اینکه هربخشنامه ای که روسای اتاق اصناف واتحادیه های صنفی بخواهند تا مادام العمر رئیس بمانند صادر شود.
شما یک گام برای متصدیان واحدهای صنف بردارید تا ببینید مردم وبازاریانی که چشم به هیچ صندلی مدیریتی ندارند چگونه مثل همیشه وپررنگ تر از همیشه در امور خیریه حضور دارند واجرشان را از خدا می خواهند.