مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری متعهد شده است در برنامه جامع ۱۴۰۵، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدحمیدرضا ابطحی با اعلام این خبر افزود: شهرداری متعهد شده است که در برنامه […]

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری متعهد شده است در برنامه جامع ۱۴۰۵، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدحمیدرضا ابطحی با اعلام این خبر افزود: شهرداری متعهد شده است که در برنامه ۱۴۰۵، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند که با همت مدیریت ارشد شهر یکی از این فضاها با کمک یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموختگان و حدود ۳۰ شرکت فعال در این صنعت خدمت رسانی می‌کند.

او با بیان اینکه در دو ماه گذشته امکانات فضای کار اشتراکی در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی فراهم شده است، تأکید کرد: این فضا در محیطی تازه‌ساز و دلچسب آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، نوپا و همچنین دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان اعلام کرد: با توجه به قرارداد مشارکتی که با شرکت «فرصت‌آفرینان خلاق فردا» منعقد کرده ایم و نام تجاری این شرکت برای محصولات «آبی سفید» است، این فضای کار اشتراکی نیز با همین نام در دسترس شهروندان است.

او با تأکید بر اهمیت جایگاه فضاهای کار اشتراکی در حوزه اکوسیستم کارآفرینی و حوزه فناوری اطلاعات شهر اضافه کرد: این فضاها همچنین ایجاد امکانات برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه دارد و می‌تواند بر کاهش هزینه‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

ابطحی فضاهای کار اشتراکی را فضایی برای تعامل و هم‌افزایی دانست و اظهار کرد: شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد به دلیل داشتن ماهیت تخصصی نمی‌توانند تمام مسیرهای شغلی پیش‌روی یک جوان را به او نشان دهند، اما در فضاهای کار اشتراکی به دلیل حضور افراد در تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف مسیرهای شغلی متنوعی برای جوانان ترسیم می‌شود که آنها با دیدن این مسیرهای شغلی و تطابق آن با نیازها و مهارت‌های خود، می‌توانند مسیر بهتری را برای ترقی خود انتخاب کنند.