انتقال گاز از کردستان تا هرمزگان شرکت گاز کردستان منتخب همکاری با چندین پروژه گازرسانی در استان هرمزگان شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛احمد فعله گری مدیر عامل در جلسه رسیدگی به وضعیت گازرسانی به استان هرمزگان گفت: شهره و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان به خارج از مرزهای این […]

انتقال گاز از کردستان تا هرمزگان

شرکت گاز کردستان منتخب همکاری با چندین پروژه گازرسانی در استان هرمزگان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛احمد فعله گری مدیر عامل در جلسه رسیدگی به وضعیت گازرسانی به استان هرمزگان گفت: شهره و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان به خارج از مرزهای این استان رسید و این شرکت بعنوان معین چندین پروژه گازرسانی در استان هرمزگان انتخاب شد.

احمد فعله گری تشریح کرد: هرمزگان  یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است و گازرسانی برای تحت پوشش قراردادن صنایع آن از اهمیت ویژه و حساسی برخوردارست به این دلیل اتمام پروژه های در دست اجراء می تواند به تحقق فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کمک شایانی نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به تکلیف سازمانی که به عهده این شرکت محول گردیده است در مرحله اول گازرسانی به مجتمع روستایی کوه شا به روش پی سی (PC) در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان در مرحله مناقصه گذاری و انتخاب پیمانکار است که در صورت اتمام این مرحله بلافاصله مراحل تجهیز کارگاه و عملیات گازرسانی آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان حجم کار اجرائی این پروژه را این گونه تشریح کرد: این پروژه گازرسانی شامل ۵ مرحله است که در مرحله اول ۱۰۳ کیلومتر خط انتقال ۱۰اینچ، یک ایستگاه سی جی اس (CGS) با ظرفیت ۳۰هرار متر مکعبی ، ۲ ایستگاه تی بی اس (TBS) با ظرفیت ۱۰هزار متر مکعبی  ، ۱ ایستگاه ریسور، ۱ ایستگاه لانچر ، ۲ ایستگاه شیر بین راهی، ۴ ایستگاه سی پی اس (CPS) جهت گازرسانی به شهر ، روستاها و صنایع محور فارغان سرگز احمدی است که پیمانکار انتخاب شده و در مرحله تجهیز کارگاه می باشد. 

این مقام مسئول یادآور شد: پروژه دوم شامل ۱ ایستگاه تی بی اس ( (TBSبا ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب، ۶۰۰ متر خط تغذیه ۴ اینچ فلزی، ۶۵ کیلومتر شبکه گازرسانی پلی اتیلن و ۵۵۰ علمک به ۱۲ روستای محور شهرستان کوه شا در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد .
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه سوم  چنین گفت : اجرای پروژه سوم شامل ۷۰ کیلومتر شبکه و ۴۰۰ علمک جهت گازرسانی به ۱۳ روستا کوه شا شمالی است که در مرحله تهیه پکیچ می باشد.

فعله گری پروژه چهارم را این گونه توضیح داد : پروژه چهارم شامل احداث یک ایستگاه سی جی اس (CGS) با ظرفیت ۳۰هرار متر مکعبی ،۱ ایستگاه تی بی اس TBS)) با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب جهت گازرسانی به شهر ، صنایع و ۱۸ روستای محور فارغان سرگز  احمدی با اجرای ۱۹۸ کیلومتر شبکه ، ۱۸ کیلومتر خط تغذیه و ۳۱۲۰ علمک است که در سال جاری پیمان سپاری آن انجام حواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه  سخنان خود بیان داشت: پروژه پنجم شامل ۱۶۳ کیلومتر شبکه و ۱۵۰۰ علمک جهت گازرسانی به ۲۵ روستای شهر سرگز احمدی است که در سال آینده پیمان سپاری آن اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد:کل پروژه گازرسانی به ۲ شهر سرگز احمدی و فارغان استان هرمزگان  شامل ۹۷ روستاست که برای ۶۸ مورد طراحی به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار و اجراء می باشد و ۲۹ مورد آن نیز با همکاری شرکت استان هرمزگان برنامه ریزی های اولیه جهت طراحی انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گازرسانی به صنایع  استان هرمزگان را این گونه تشریح کرد: شرکت گاز استان کردستان در طرح های که جزء وظایف اصلی است گازرسانی به تعدادی واحد صنعتی است که عمدتا گلخانه   می باشند که انشاالله در سال ۱۴۰۲ به شبکه ی سراسری گازطبیعی متصل می شود.

فعله گری در پایان سخنانش بیان داشت : در حال حاضر وظیفه خطیر و حساس گازرسانی در چندین شهر و روستاهای استان هرمزگان به این شرکت واگذار شده و این فرصت گرانبهایی است تا تجربیات بدست آمده در خلال انجام پروژه های گازرسانی در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان کردستان به استان هرمزگان منتقل و از فرصت بدست آمده در جهت ایفای وظیفه خدمت رسانی به هموطنان این استان استفاده گردد.