صدراعظم سابق اتریش گفت سران اتحادیه اروپا باید راه حل صلح‌آمیز برای درگیری در اوکراین را دنبال کنند زیرا باخت جزو گزینه‌های روسیه نیست. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«سباستین کورتز» صدراعظم سابق اتریش در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت که سران اتحادیه اروپا باید راه حل صلح آمیز برای […]

صدراعظم سابق اتریش گفت سران اتحادیه اروپا باید راه حل صلح‌آمیز برای درگیری در اوکراین را دنبال کنند زیرا باخت جزو گزینه‌های روسیه نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«سباستین کورتز» صدراعظم سابق اتریش در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت که سران اتحادیه اروپا باید راه حل صلح آمیز برای درگیری در اوکراین را دنبال کنند زیرا باخت جزو گزینه‌های روسیه نیست.

وی در این خصوص اظهار داشت: «همه به درستی خواستار پیروزی اوکراین هستند. اما باخت برای پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] یک گزینه نیست». کورتز در ادامه تاکید کرد در مواجهه با تهدید اتمی، اتحادیه اروپا باید مسیر مذاکره را پیش ببرد.

وی افزود: در حال حاضر، مهمترین چیز پایان دادن به خونریزی و دستیابی به راه‌حل صلح آمیز در میز مذاکره برای جلوگیری از تشدید کامل تنش در قاره ماست.

پوتین اوکراین را به حمله اتمی تهدید نکرده و در اظهرات عمومی خود دکترین اتمی روسیه را مورد تایید قرار داده که طبق آن، اگر موجودیت فدراسیون روسیه تهدید شود، مسکو با همه ابزارهای موجود از خود دفاع خواهد کرد.