دستگیری سارق قطعات داخل خودرو در” سنندج “فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف وی به ۲۲ فقره سرقت قطعات خودرو درشهرستان”سنندج” خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار”علی آزادی” در تشریح این خبر، بیان داشت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان […]

دستگیری سارق قطعات داخل خودرو در” سنندج “
فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف وی به ۲۲ فقره سرقت قطعات خودرو درشهرستان”سنندج” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار”علی آزادی” در تشریح این خبر، بیان داشت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان “سنندج” شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی انتظامی استان با اشراف اطلاعاتی سارق سابقه دار قطعات و محتویات داخل خودرو را شناسایی و طی یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری متهم در مخفیگاهش شدند.
فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از سارق به ۲۲ فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کرد، گفت: مقادیری اموال سرقتی از مخفیگاه متهم کشف شد.

سردار آزادی با اشاره به دستگیری یک مالخر در این رابطه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سقز از کشف ۶۲راس دام سبک قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران انتظامی سقزخبر داد.

سرهنگ “صید علی صفری ” در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پاسگاه کسنزان شهرستان سقز ، حین کنترل و پایش خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی ،موفق به توقیف  5 دستگاه خودروی نیسان حامل دام قاچاق شدند.
وی گفت : در بازرسی از خودروهای مورد نظر تعداد ۶۲ راس دام سبک قاچاق و فاقد مجوز کشف و ضبط شد.

سرهنگ صفری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این تعداد دام قاچاق رابیش از ۲ میلیارد و  500 میلیون ریال برآورد کردند خاطر نشان کرد : در این راستا ۵ نفر دستگیر و بهمراه وسایل نقلیه حامل دام قاچاق پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و خودرو نکاتی را به شهروندان یادآورشدند .

سرهنگ “عبدالله فاتحی” اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.
وی افزود: شهروندان اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی کارخانجات تولید کننده‌ی آن نیز در سهولت سرقت موتورسیکلت تأثیر بسزایی دارد تصریح کرد: قطعات موتورها به راحتی اوراق شده و در بازار فروش قطعات دسته دوم و سرقتی به فروش می‌رسد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با این حال نکته‌ی قابل تأمل در سرقت موتورسیکلت این است که بیش از ۸۰ درصد سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه‌ی سوء‌‌‌استفاده سارقان را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: پارک کردن موتورسیکلت‌ها در معابر عمومی، خود بستر ارتکاب سرقت را فراهم می‌کند و افراد سودجو و فرصت طلب نیز که شاید انگیزه‌ی ارتکاب سرقت را از قبل نداشته باشند، با مشاهده‌ی آن وسوسه شده و دست به سرقت می‌زنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سنندج از دستگیری سارق قطعات ومحتویات داخل خودرو با اعتراف به ۱۷ فقره سرقت در شهرستان سنندج خبر داد .

سرهنگ “علیرضا مرادی” اظهار داشت: در پی چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان سنندج پی گیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس، یک سارق توسط عوامل کلانتری ۱۹ حسن آباد در این رابطه شناسایی و در یک عملیات برنامه ریزی شده در مخفیگاه خود دستگیر شد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های پلیس به ۱۷  فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو با سوء استفاده از غفلت رانندگان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سنندج از کشف مقداری اموال مسروقه در مخفیگاه متهم ، تکمیل پرونده و معرفی سارق سابقه دار به مرجع قضائی خبر داد و با هشدار به عموم شهروندان گفت: رعایت نکات و اصول ایمنی از جمله راهکارهای مناسب برای نگهداری و مصونیت اموال و اماکن شخصی مقابل اینگونه افراد خواهد بود.

درعملیات ماموران انتظامی شهرستان قروه، ۲ دستگاه خودروی سواری حامل لوازم آرایشی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “علیرضا صفری” فرمانده انتظامی شهرستان قروه در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در ادامه طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با رانندگان خودروهای حامل انواع کالای قاچاق، مأموران پاسگاه انتظامی وینسار شهرستان قروه در هنگام کنترل خودروهای عبوری، به ۲ دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.
وی خاطر نشان کرد: مأموران در بازرسی از خودرو های مورد نظر موفق به کشف ۲۲۳۵ قلم لوازم آرایشی  قاچاق شدند.
سرهنگ صفری ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده  را برابر اعلام کارشناسان ۳میلیارد ریال بیان و اظهار داشت: در این عملیات ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی در پایان با تأکید بر مبارزه هدفمند و فراگیر پلیس با انواع کالای قاچاق به منظور حمایت پایدار از تولید ملی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تردد خودروهای حمل بار قاچاق، در سطح محورهای مواصلاتی، موضوع را برای بررسی تخصصی، از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

فرمانده انتظامی کامیاران ازتوقیف یک دستگاه ایسوزو و کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاقد مجوز وبارنامه به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهروز جلیلیان ” در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مأموران ایست و بازرسی” شهید میرجلیلی “حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه ایسوزو حامل بار قاچاق مشکوک و خودرو رامتوقف کردند.
وی افزود: با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از خودرو مورد نظر ۲تن و ۵۰۰ کیلو گرم ماهی کپور فاقد مجوز و بارنامه که قصد انتقال به سطح شهر را داشت ، کشف شد .
فرمانده انتظامی شهرستان کامیاران با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیاردریال برآوردکردند، افزود: در این عملیات یک نفر دستگیر و همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان