نقص در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه/ عدم حمایت از جامعه ایثارگران در کمال ناباوری در لایحه پیشنهادی برنامه ی هفتم توسعه، قوانین حمایتی ایثارگران بویژه فرزندان شهدا به شدت تنزل یافته است. پایگاه خبری شهید یاران که به عنوان یک رسانه مطالبه گر در راستای تبیین فرهنگ ایثار وشهادت فعالیت دارد، از نمایندگان مجلس […]

نقص در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه/ عدم حمایت از جامعه ایثارگران

در کمال ناباوری در لایحه پیشنهادی برنامه ی هفتم توسعه، قوانین حمایتی ایثارگران بویژه فرزندان شهدا به شدت تنزل یافته است.

پایگاه خبری شهید یاران که به عنوان یک رسانه مطالبه گر در راستای تبیین فرهنگ ایثار وشهادت فعالیت دارد، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شد ابلاغ و بند به بند سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج وتحکیم فرهنگ ایثار، جهاد وساماندهی امور ایثارگران که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و بر اجرای آن تاکید شده، را مطالعه کنند که خدای نکرده ماننده دولت سیزدهم در شان فرزندان شاهد و ایثارگر تکرر بی احترامی صورت نگیرد.

مدتیست که با انتشار وتقدیم برنامه هفتم توسعه توسط دولت انقلابی، شاهد انتقاد جامعه ایثارگران و فرزندان شاهد در شبکه های اجتماعی نسبت به دفاع از حق وحقوق خود شدند.

میتوان این موضوع را در طی این سالها از همه مردم جامعه برای دفاع از احقاق حقوق خود بصورت تشکلها ،رسانه ها ونامه نگاری به وضوح دید ولی رفتار و عملکرد اشتباه دولتها، مشکلاتی را در سطح جامعه برای صاحبان اصلی این انقلاب بوجود آورده اند.

متاسفانه کارکنان بسیاری از دستگاه‌ها وادارات با تجمعات مسالمت آمیز از تضعیف حق و حقوق خود دفاع می‌کنند، ولی بعضی ازمدیران و اشخاص اجتماع و افرادی که با جامعه ایثارگران مشکل دارند، هر بار که حرف از دفاع و حقوق جامعه هدف به میان می آید، آنها را محکوم می‌کنند!

متاسفانه بسیاری از خانواده های معزز ومعظم شهدا وایثارگران سالهاست که با واژه تلخ ( اینها به دنبال سهمیه هستند) از جانب بعضی افراد صرفا به آنها بی احترامی میشود.
انتظار این روند تلخ از جانب مدیران دستگاههای اجرایی نیز در دولت انقلابی که نیازمند یک آسیب شناسی جدی می باشد.

باید به صراحت اعلام کرد که کج فهمی بعضی مسئولین امر در اجرای برنامه ریزی دچار نا آگاهی، اختلال و ضعف هستند. چرا که کلیه موارد وکلیات امور ایثارگران حق و حقوق قانونی این عزیزان است و در برنامه ششم توسعه هم مواردی بود که بعد از کلی دردسرهای زیاد و پیگیری تشکلهای شاهد وایثارگر وحمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل شد.
واقعا مسئولانی که به ازای هر صندلی آنها خون دو شهید ریخته شده است، بر اساس کدام اساسنامه در جهت مطالبه بحق خانواده های شهدا تصمیم میگیرند؟
آیا واقعا آنها سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری را به درستی مطالعه کرده اند؟!

چرا نباید جایگاه و منزلت اجتماعی جامعه ایثارگران در نظر گرفته شود ؟چرا بعضی از مسئولان صرفا از نام شهدا برای به کرسی نشاندن سمت خود وعده های توخالی می دهند؟!

بنابر این دعوت میکنیم این دسته از مسئولان وافرادی که با جامعه هدف مشکل دارند، با دقت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را مقام،جایگاه و منزلت ایثارگران وفرزند شاهد را مطالعه بفرمایند.