۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند/ هزینه آسفالت هر کیلومتر از راه‌ها ۳ میلیارد تومان است معاون سازمان راهداری کشور گفت: با توجه به شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های کشور، در استان بوشهر ۱۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که اعتبار ایمن سازی همه آن‌ها را امسال تامین می‌کنیم، درحالی که برای سایر […]

۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند/ هزینه آسفالت هر کیلومتر از راه‌ها ۳ میلیارد تومان است

معاون سازمان راهداری کشور گفت: با توجه به شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های کشور، در استان بوشهر ۱۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که اعتبار ایمن سازی همه آن‌ها را امسال تامین می‌کنیم، درحالی که برای سایر نقاط کشور در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رضا اکبری معاون سازمان راهداری کشور ظهر امروز در نشست شورای راهداری استان بوشهر، اظهار داشت:اجرای ۹ کیلومتر روشنایی جاده‌ای استان بوشهر در سال گذشته جزو فعالیت‌های خوب استان می‌باشد که از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی دسترسی راه روستایی در استان بوشهر، اضافه داشت: با اقدامات سالیان گذشته، وضعیت بوشهر مطلوب‌تر از اغلب استان‌ها است، از این رو مدیران شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید تمرکز خود را بر کاهش نقاط حادثه خیز و نگهداری جاده‌ها بگذارند.

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های کشور اعلام داشت: امسال ایمن سازی نیمی از این نقاط با آشکارسازی یا بهبود مهندسی در دستور کار قرار دارد. در استان بوشهر ۱۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که اعتبار ایمن سازی همه آن‌ها را امسال تامین می‌کنیم، درحالی که برای سایر نقاط کشور در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

این مقام مذکور با اشاره به هزینه بالای احداث راه، ادامه داد: برآورد هزینه هرکیلومتر آسفالت راه‌ها به ۳ میلیارد تومان رسیده که در تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها خصوصا محورهای بزرگراهی و اصلی متمرکز باشیم.

رضا اکبری با اشاره به اینکه اقداماتی نظیر آسفالت حفاظتی، روکش و لکه گیری آسفالت عمر مفید راه‌ها را چندین سال ارتقا می‌بخشد، یادآور شد: در این استان نیز تعمیرات دو کریدور اصلی عسلویه تا بهبهان و همچنین بوشهر تا کنارتخته طی سالجاری باید مورد توجه باشد. رویکرد ما این است که به ازای هر ماشین آلاتی که مدیران راهداری شهرستان‌ها تامین می‌کنند، دو دستگاه نیز از سوی سازمان راهداری کشور اختصاص یابد.

این مقام مذکور با بیان اینکه انتظار داریم امسال به طور میانگین از اعتبارات شهرستانی و ملی هر شهرستان بوشهر حداقل ۳ دستگاه جدید ماشین آلات راهداری داشته باشد که نقش بسزایی در ارتقا توان عملیاتی ادارات شهرستانی دارد، عنوان داشت: با وجود مشغله‌های بالای وزیر راه و شهرسازی خصوصا در حوزه مسکن، مهندس بذرپاش با چندین بار حضور در سازمان راهداری کشور، برنامه‌های افتتاحیه این سازمان و پوشیدن کاور راهداری در مقاطع مختلف و پیگیری نزدیک برخی موارد مرتبط با این سازمان، توجه خود را به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمایان کرده، از این رو ما نیز با رویکردی مبنی بر اینکه باید امسال موثرتر باشیم، سطح خدمات رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ارتقا ببخشیم.