معاون راهبردی رییس جمهور گفت: نگاه ما باید معطوف به همه ذینفعان باشد و این نگاه مسیری قابل دوام و پایدار می‌سازد، لازم است بپذیریم که مردم صاحب اختیار و نکته اتکای ما بعد از خدا هستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدجواد ظریف روز شنبه در آیین آغاز به کار مرکز ارتباط ( […]

  معاون راهبردی رییس جمهور گفت: نگاه ما باید معطوف به همه ذینفعان باشد و این نگاه مسیری قابل دوام و پایدار می‌سازد، لازم است بپذیریم که مردم صاحب اختیار و نکته اتکای ما بعد از خدا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدجواد ظریف روز شنبه در آیین آغاز به کار مرکز ارتباط ( Focal Point) اتاق های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا (ACD) در جمع فعالان اقتصادی و اعضای اتاق اصفهان افزود: قدیمی‌ترین کشور جهان که توانسته است در یک سرزمین در مقابل همه هجوم ها دوام بیاورد ایران است و این نقش مردم را نشان می دهد.

ظریف تصریح کرد: ما باید بپذیریم بخشی از مردم کشور از کارنامه ما راضی نیستند و باید رضایت آنها را حاصل کنیم، انتخاب دکتر پزشکیان بسیار هوشمندانه بود، اما باید بپذیریم حدود ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و وظیفه ما این است که وفاق بین حاکمیت و مردم را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: وفاق تنها میان حاکمان نیست، حدود ۲۰ درصد مردم به نامزد مخالف و حدود ۳۰ درصد نیز به رییس جمهور رای دادند، اما ۵۰ درصد رای ندادند و ما باید تلاش کنیم اکثریتی که در انتخابات شرکت نکردند را با خود همراه کنیم.

معاون راهبردی رییس جمهور گفت: در این دوره ایران نیازمند نگاه دقیق و ایجاد وفاق نه تنها در سطح حاکمیت و ملی که در سطح بین المللی بوده و این امر نیازمند اجماع، همراهی و هماهنگی در داخل کشور، کاهش تنش و افزایش تعامل با بخش خصوصی است.

ظریف ادامه داد: مشکلات ما مرتفع نخواهد شد اگر ما آماده شنیدن نظرات و سپس واگذاری اختیارات به استان ها و تمرکززدایی نباشیم.

وی گفت: ما آماده بازگرداندن حاکمیت به مردم در استان ها هستیم و بر همین اساس اتاق های فکر استانی شکل داده ایم که در آن از یاری مدیران دولت، نخبگان، دانشگاهیان، بخش خصوصی و جامعه مدنی برای شناسایی دقیق مشکلات و پس از آن طراحی راه حل آنها استفاده می کنیم، ما باید گوشمان به جامعه باشد و راه حل ها را از درون آن کشف کنیم.

معاون راهبردی رییس جمهور گفت: سرمایه های استانی، مهمترین سرمایه ما هستند و ایران سرمایه های زیادی در حوزه تمدنی، میراثی و فرهنگی دارد که همه آنها را مردم ساخته اند، پیشرفت و توسعه با جامعه ای قدرتمند و دولتی خدمتگذار شکل می گیرد و این درست نقطه مقابل جامعه ضعیف و دولت فربه است.

وی درباره معضل آب و خشکی زاینده رود گفت: من واقف هستم که بزرگ ترین مساله اصفهان، موضوع آب است و باید آن را از طریق همدلی و وفاق حل کنیم، اگر بخواهیم به توافق برسیم باید به نگرانی و چالش های طرف مقابل هم توجه داشته باشیم؛ موضوع آب یک مساله بین اصفهان و چهارمحال و بختیاری است و فراتر از آن یک چالش ملی و جهانی است که برای رفع این مشکل ما باید بتوانیم با هم گفت و گو و همدلی داشته باشیم و مشکلات را دقیق بشناسیم.

ظریف با بیان اینکه از افتتاح مرکز ارتباط اتاق های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در اتاق بازرگانی اصفهان بسیار خرسند شدم، افتتاح این مجموعه را یک راهبرد برای دولت خواند.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا(Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تاسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.