معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حضور مقاومت تاثیر گسترده ای در تحقق حقوق نفتی، گازی و دریایی لبنان داشت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: تجربه ها ثابت کرد که مقاومت از ارکان اساسی لبنان و ثبات و […]

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حضور مقاومت تاثیر گسترده ای در تحقق حقوق نفتی، گازی و دریایی لبنان داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: تجربه ها ثابت کرد که مقاومت از ارکان اساسی لبنان و ثبات و قدرت آن و همچنین تحقق حقوق این کشور است.

وی تاکید کرد که مثلث ارتش و ملت و مقاومت در سال ۲۰۰۰ میلادی یک پیروزی را محقق کرد که همانند آن در کل منطقه طی نبرد با دشمن صهیونیستی محقق نبوده است.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: مقاومت، تکفیری ها را از خاک لبنان بیرون کرد و از برپایی “امارت” داعش که خطری برای ما در دروازه بقاع و شمال بود، ممانعت کرد و از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، این مقاومت توازن بازدارندگی در مقابله با دشمن صهیونیستی ایجاد کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حضور مقاومت تاثیر گسترده ای در تحقق حقوق دریایی لبنان در زمینه نفت و گاز داشت و ان شاالله زمانی که این توافق امضا شود، یک دستاورد تاریخی خواهد بود.

وی گفت که اگر همبستگی دولت و مقاومت و تحرکات دولت و تهدیدهای مقاومت نبود، این توافق حاصل نمی شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: مساله مرزها و مساحت ترسیم به ما مربوط نمی شود و دولت خودش مسئول است که بگوید حقوق خود را بازگردانده و مطالبه های خود را گرفته است و زمانی که رئیس جمهور اعلام کرد که این توافق حقوق نفتی، گازی و آبی لبنان را محقق می کند این مساله بدین معناست که ما از این مرحله عبور کردیم و اکنون باید اقدامات لازم را برای تصویب قوانین و دستورات لازم و تاسیس صندوق حاکمیتی را انجام دهیم و تضمین کنیم که نتایج استخراج نفت و گاز در راستای منافع این نسل و نسل های آینده باشد؛ بدون اینکه غارت و سرقتی صورت گیرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما مسئول این نیستیم که در خصوص جزئیات توافق بحث کنیم و بگوییم کجای آن درست و کجای آن غلط است بلکه به خود دستاورد نگاه می کنیم که دولت اعلام کرد محقق شده و حقوق لبنان را باز می گرداند.

پیش از این”ایلیت شاکید” وزیر امور داخلی و رهبر حزب «خانه یهودی» رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه “کان” این رژیم تاکید کرد که تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در نهایت وضعیت را به سمت توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی سوق داد.

پیشتر جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در این باره اظهار داشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با قدرت مقاومت، موشکها و پهپادهای آن، معادله «بدون استخراج از قانا از کاریش استخراج نخواهد شد» را اثبات کرد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: ما کل میدان قانا را گرفتیم و این درحالی است که این میدان به طور کامل در منطقه ما قرار نگرفته است.

رئیس جمهور لبنان پنجشنبه شب از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

میشل عون گفت: موافقت ما با توافق مرزبندی دریایی پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس پارلمان و نیز موافقت اسرائیل انجام گرفت.

رئیس جمهور لبنان افزود: این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

وی اضافه کرد، لبنان هیچگونه عقب نشینی از مطالبات اصلی خود نکرده و همه حقوق خود را نیز گرفته است.

عون همچنین گفت: ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است.

رئیس جمهور لبنان افزود: ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان را تائید کرد.