تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی راه حل مشکلات اقتصادی است معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی است و تا زمانی که اقتصاد خصوصی نشود مشکلات به شکل ریشه ای درمان نمی شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره […]

تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی راه حل مشکلات اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی است و تا زمانی که اقتصاد خصوصی نشود مشکلات به شکل ریشه ای درمان نمی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،دکتر امیررضا نقش، شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل در کاشان گفت: متاسفانه امروز ۸۰درصد اقتصاد کشور دولتی و تنها ۲۰ درصد خصوصی است و باید ظرفیت و سرمایه مردم در اقتصاد بکارگیری شود و اگر این سرمایه ها در چرخه تولید قرار گیرد مشکل ارز،بازارهای غیرمولد و سفته بازی در کشور رفع می شود.
وی اظهار کرد: هفت هزار همت نقدینگی در دست مردم است که این مبلغ به هر سمتی برود مشکل آفرین است، در مدتی که بحث ارز مطرح شد ۲۰ میلیارد دلار اسکناس دلار در دست مردم رفته و اگر این مبلغ در چرخه تولید قرار گیرد زمینه رشد تولید فراهم می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: مدیران باید رفتار خود را نسبت به سرمایه گذار تغییر داده و فرق بین سرمایه دار و سرمایه گذار را بدانیم چون سرمایه دار ثروتش را در ملک و ارز و غیره هزینه می کند اما سرمایه گذار ثروتش را در تولید قرار می دهد و باید افراد را به سرمایه گذاری تشویق کنیم چون این مهم نیاز رشد تولید کشور است.
دکتر نقش گفت: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است، شعار های سال را به مباحث اقتصادی اختصاص داده اند و این مهم وظیفه ما را در حوزه اقتصاد سنگین تر می کند.
وی اظهار کرد: امروز اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی است و سرمایه گذاری جدید در خصوص رشد تولید تاثیرگذار است، در حال حاضر از ظرفیت کنونی تولید در استان اصفهان کمتر از ۵۰ درصد استفاده می کنیم ، متوسط ظرفیت واحدهای صنعتی در استان اصفهان پایین تر از ۵۰ درصد است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ظرفیت ۵۰ درصدی در بحث افزایش تولید وجود دارد ، ۲ هزارو ۵۰۰ طرح تولیدی نیمه تمام در استان اصفهان داریم و هزار طرح بیشتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این ظرفیت به طور بالقوه وجود دارد اما متوقف است و دلیل عمده آن بحث هایی مثل جهش های ارز و غیره است.
وی افزود: اگر واحدهای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد در استان اصفهان تکمیل شوند برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می کنند و ۹۰۰ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد و اگر این واحدها به چرخه تولید برگردند زمینه رشد تولید را ایجاد می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: سال گذشته ۱۶۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تصویب هزارو ۹۰۰ مصوبه در استان اصفهان برگزار شد و طی رصدی که انجام دادیم ۸۵ درصد این مصوبات اجرا شده است.
دکتر نقش بیان کرد: بانک ها موظف به تمکین مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند و اگر بانک ها از این مصوبات تمکین نکنند موضوع در هیات خبرگان بانکی استان اصفهان طرح می شود و در مرحله بعد پرونده بانک به هیات انتظامی ارجاع می شود.