اجرای آئین‌های سوگواری، پیاده روی اربعین حسینی، رویدادهای ورزشی ویژه بانوان و رونمایی از اسناد سینمایی اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در نیمه دوم شهریورماه در شهر برگزار می‌شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های فرهنگی متعددی […]

اجرای آئین‌های سوگواری، پیاده روی اربعین حسینی، رویدادهای ورزشی ویژه بانوان و رونمایی از اسناد سینمایی اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در نیمه دوم شهریورماه در شهر برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های فرهنگی متعددی را برای علاقمندان در رده‌های سنی مختلف در نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌کند. از جمله این برنامه‌ها نمایش «خورشید کاروان» به کارگردانی جواد ایزددوست است که به مناسبت اربعین حسینی از ۲۲ تا ۳۱ شهریور هرشب ساعت ۲۰ در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی، خیابان مسجدعلی اجرا می‌شود. علاقمندان برای تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به سایت گیشه مراجعه کنند.
اجرای آئین‌های سوگواری در چهارباغ
«اجرای آئین‌های سوگواری شهرستان‌های اصفهان» به همراه اجرای پرده تعزیه از اصفهان از دیگر برنامه‌هایی است که از ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه هر روز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در چهارباغ عباسی روبروی آمادگاه برگزار می‌شود. آئین سنگ زنی نایین، آیین سنج زنی و دمام شاهین شهر، آیین سنج زنی آران و بیدگل، آیین العطش کاشان و آیین زارخاکی هرند به ترتیب در این ایام اجرا می‌شود.
«روایت خورشید» در میدان امام خمینی(ره)
روایت خورشید عنوان برنامه ای است که با همکاری انجمن هنرهای آئینی و شبیه خوانی بسیج هنرمندان استان اصفهان و مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی از ۲۷ تا ۳۱ شهریورماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در میدان امام خمینی(ره) میزبان شهروندان است.
پیاده روی اربعین حسینی به سمت گلستان شهدا
در این ایام که مصادف با مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق است، مراسم پیاده روی مردمی اربعین حسینی در اصفهان نیز برگزار می‌شود. این برنامه از اذان صبح تا شام روز اربعین حسینی در روز شنبه ۲۶ شهریورماه از منازل، مساجد و حسینیه‌ها به سمت گلستان شهدا برگزار می‌شود.
رویدادهای ورزشی ویژه بانوان در شهریورماه
مسابقه فوتبال حبابی ویژه بانوان، برنامه ای است که روز ۳۰ شهریور ساعت ۱۰ صبح در باغ بانوان پردیس برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه رقابت‌های والیبال دختران روز ۲۲ شهریور از ساعت ۱۳ در ورزشگاه ارغوان برگزار می‌شود.
رونمایی از اسناد سینمایی اصفهان در گالری نقش قلم
افتتاح نمایشگاه «اسناد سینمایی اصفهان» همراه با نشست، برنامه دیگری برای روزهای پایانی شهریور است که روز ۲۱ این ماه از ساعت ۱۸ در گالری نقش قلم برگزار می‌شود.