مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز و آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی در شیراز برگزار می‌شود .به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، از شیراز، مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز و آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود. این مراسم پنج‌شنبه، اول […]

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز و آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی در شیراز برگزار می‌شود

.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، از شیراز، مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز و آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

این مراسم پنج‌شنبه، اول دی‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی، سخنرانی و صادق آهنگران نیز به مداحی خواهد پرداخت. ضمن اینکه مراسم قرائت دعای روح‌بخش کمیل نیز همزمان با همین مراسم برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود در برپایی این مراسم آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مشارکت و همکاری دارند.

کتاب صوتی “تربیت کودک” علی صفایی حائری منتشر شد

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ۲۹ آذر ۱۳۹۶ دعوت حق را لبیک گفت. آیت الله حائری شیرازی ۸۱ سال سن داشت و در سال‌های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است.

محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی در اسفند سال ۱۳۱۵ در شیراز در خانواده‌ای اصیل و روحانی به دنیا آمد. پدرش آیت الله عبدالحسین حائری، مجتهد زاهد و عارفی بود و مادرش بانویی پارسا که در دوران منع حجاب و رضاخانی، نزدیک به ۲۵ سال به اعتراض در خانه نشست.

آیت الله حائری تحصیلات کلاسیک خود را تا اخذ دیپلم ریاضی در شیراز طی کرد و در سال تحصیلی ۱۳۳۵-۱۳۳۴ به قصد شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه به تهران آمد. اما مأموران رژیم پهلوی، وی را با وجود داشتن همه شرایط برای ورود به دانشگاه به دلیل مسائل سیاسی از تحصیل در دانشگاه باز داشتند. او از آن پس، به خاطر درک وجود جوهر استقلال در روحانیت و نظام طلبگی (سال ۱۳۳۵) به تحصیل علوم حوزوی رو آورد.

دوره سطح را ابتدا در مدرسه منصوریه و مدرسه سید علاءالدین حسین و سپس مدرسه آقا باباخان طی نمود. در این دوره از محضر درس آیت الله بهاء الدین محلاتی و آیت الله شیخ محمد علی موحد بهره وافر برد.

وی پس از فراغت از دروس سطح، برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم هجرت کرد و در درس آیت الله العظمی بروجردی و همچنین درس آیت الله داماد و امام خمینی حاضر شد و به کسب فیض پرداخت.

ورود آیت الله حائری به عرصه مبارزات سیاسی به سال‌های پس از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه باز می‌گردد که به علت شدت تعلق خاطر به حضرت امام خمینی (ره) قادر به ادامه تحصیل در قم نشد و به شیراز مراجعت نموده و به تدریس دروس حوزوی و سامان دادن یک حرکت فکری و فرهنگی به روز در مسجد شمشیرگر‌ها پرداخت.

در طول ۱۰ سال جلسات مستمر در این مسجد مبارزات سیاسی فرهنگی خود با رژیم را پیگیری کرد و پس از تجربه سال‌ها زندان و تبعبد درسال ۱۳۵۳ به قم مهاجرت نمود و این بار در کنار شهیدان آیت الله دکتر بهشتی و قدوسی و آیت الله جنتی و مصباح یزدی کمر همت به تربیت طلاب علوم دینی در مدرسه حقانی بست که بسیاری از خدمتگزاران فعلی نظام ثمره این سالیان هستند.

ایشان در دوره اول مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده اول شیراز به این مجلس راه یافت و ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را به عهده گرفت.

پس از شهادت شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ از جانب امام به امامت جمعه شیراز منصوب شد. حاصل سال‌ها امامت جمعه ایشان ایراد خطبه‌های محققانه و تشکیل جلسات مستمر علمی با اساتید حوزه و دانشگاه حول محور علوم انسانی اسلامی است. تقدیم بیش از ۲۰ عنوان کتاب و ارایه مقلات تخصصی در حوزه اقتصاد اسلامی از دیگر ثمرات این سالیان است.

ایشان در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به مجلس خبرگان راه یافت.