مدیر کل راه و شهرسازی کردستان

استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تلاش های شبانه روزی در سه ماهه گذشته و واگذاری و تخصیص زمین به بیش از ۲۰هزار نفر از متقاضیان، استان کردستان در اجرای مطلوب پروژه نهضت ملی مسکن (واگذاری زمین جهت ساخت) به رتبه ۶ ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، جهانگیر الیاسی اظهار کرد: با وجود مشکلات و تنگناهای بی شمار در راستای تأمین زمین در استان کردستان، با حمایت‌های مستمر مدیریت کلان استان و همت و تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل راه و شهرسازی خوشبختانه گام های موثری برداشته شده. و استان کردستان در حالی که در اردیبهشت‌ماه امسال یکی از استانهای آخر در اجرای نهضت ملی مسکن بود. در یک بازه زمانی سه ماهه با ۲۵پله صعود به رتبه ۶ارتقا یافته و هم اکنون جزو استان‌های پیشرو در اجرای این طرح است.

الیاسی خاطر نشان کرد: شناسایی و احصا، اراضی که قابلیت الحاق به محدوده را داشته. و اخذ مصوبه شورای مسکن برای این اراضی، شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و دریافت اسناد آنها، حل مشکل اراضی ملی در سطح شهرها که معارض داشتند. و تعیین تکلیف قطعی این اراضی از جمله اقداماتی بوده که برای تأمین زمین انجام شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به آمار بالای متقاضیان و هم چنین آمار بالای تأیید شدگان نهایی در استان از حل مشکل تأمین زمین در بیشتر شهرهای استان خبر داد. و گفت: تا کنون به بیش از ۲۰هزار و ۵۱۹نفر از متقاضیان تأیید شده در قالب گروهی زمین واگذار شده. و کار تأمین و تخصیص زمین به دیگر متقاضیان نیز در حال انجام است.