مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش بارش‌های اصفهان طی ۵۰ سال اخیر اظهار کرد: میانگین بارندگی استان در ۵۰ سال اخیر از ۲۵۲ میلی‌متر به زیر ۲۰۰ میلیمتر رسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ حمیدرضا خورشیدی صبح امروز در نشست خبری که به‌صورت آنلاین و حضوری در سالن جلسات اداره کل […]

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش بارش‌های اصفهان طی ۵۰ سال اخیر اظهار کرد: میانگین بارندگی استان در ۵۰ سال اخیر از ۲۵۲ میلی‌متر به زیر ۲۰۰ میلیمتر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ حمیدرضا خورشیدی صبح امروز در نشست خبری که به‌صورت آنلاین و حضوری در سالن جلسات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با حضور برخی از خبرنگاران استان با موضوع ارائه پیش‌بینی فصلی جوی استان اصفهان در پاییز برگزار شد، وضعیت بارندگی تا پایان مهرماه را نرمال اعلام کرد و افزود: مهرماه امسال بارندگی چندانی نخواهیم داشت و این ماه جز ماه‌های بارشی محسوب نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در دو هفته اول آبان و به‌ویژه در نیمه غربی استان اصفهان بارش‌های مؤثر پاییزی آغاز می‌شود.

وی میزان بارش‌ها از هفته سوم آبان‌ماه تا نیمه نخست آذرماه در سطح استان را کمتر از حد نرمال بیان و آن را به معنای عدم بارندگی ندانست و گفت: امکان وقوع پدیده‌ها و بارش‌های حدی وجود دارد.

خورشیدی بارش‌های پاییزی امسال را در مجموع کمتر از نرمال بیان و تأکید کرد: صحت پیش‌بینی‌های فصلی و احتمال وقوع آن بین ۶۵ تا ۷۵ درصد است.

وی از انتظار وقوع بارش‌های نرمال تا فراتر از نرمال از نیمه آذر تا دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: البته دمای استان نیز در این فصل یک تا دو درجه سانتیگراد فراتر از حد نرمال است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در ادامه توجه به پیش‌بینی‌های هفتگی و ماهانه آب‌وهوا جهت مدیریت بهینه منابع طبیعی به‌ویژه بخش آب و کشاورزی را ضروری بیان کرد.

وی پیش‌بینی آلودگی هوا در پاییز را مشکل و وابسته به دو عامل بیان کرد و گفت: این دو یکی عامل پدیده‌های جوی و دیگری منابع انتشار آلاینده‌هاست که چون در دسترس هواشناسی نیست همین امر پیش‌بینی را مشکل می‌سازد.

وی وجود پدیده‌های جوی مانند بادوباران را در کاهش آلایندگی‌ها مؤثر بیان کرد و گفت: باوجود این پدیده‌ها احتمال کاهش آلایندگی وجود دارد؛ اما عامل دوم چندان در این زمینه مؤثر نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش بارش‌های اصفهان طی ۵۰ سال اخیر اظهار کرد: میانگین بارندگی استان در ۵۰ سال اخیر از ۲۵۲ میلیمتر به زیر ۲۰۰ میلیمتر رسیده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش میزان بارش‌های پاییزی در پنج سال اخیر متوسط میانگین بارشی استان اصفهان در فصل پاییز را ۴۱ میلیمتر بیان کرد.

خورشیدی در پایان به موضوع خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: تنها هشت درصد مناطق استان شرایط نرمال از جهت خشکسالی دارد.