حمله به ۲ پایگاه آمریکایی دیگر در عراق و سوریه منابع عراقی که ساعاتی پیش از حمله به پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند، گزارش دادند پایگاه‌های آمریکایی «الشدادی» در سوریه و «حریر» در عراق نیز هدف حمله قرار گرفته‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، پایگاه آمریکایی […]

منابع عراقی که ساعاتی پیش از حمله به پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند، گزارش دادند پایگاه‌های آمریکایی «الشدادی» در سوریه و «حریر» در عراق نیز هدف حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، پایگاه آمریکایی «الشدادی» در شمال شرق سوریه و پایگاه آمریکایی «حریر» شمال عراق شامگاه امروز (جمعه) هدف حمله قرار گرفتند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای مسئولیت حمله نخست به پایگاه آمریکایی الشدادی را برعهده گرفت و تاکید کرد که این حمله در حمایت از مردم فلسطین انجام شده است.

لحظاتی بعد از انتشار این بیانیه، شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد پایگاه آمریکایی حریر در کردستان عراق هدف حمله قرار گرفته است. با این حال، تا لحظه انتشار این گزارش هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است.

رسانه‌های عراقی و سوری درباره تلفات احتمالی ناشی از این حملات و میزان خسارات وارده به پایگاه آمریکا جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

این در حالی است که مقاومت اسلامی عراق، شامگاه امروز، همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرده بود پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» را در شمال شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه می‌داند و به دنبال تشدید حملات ارتش رژیم اسرائیل به غزه، پایگاه‌های آمریکا در غرب و شمال عراق و همچنین در شرق و شمال شرق سوریه را بارها مورد حمله قرار داده است.