بانک دی یک سروگردن بالاتر از بانک‌های خصوصی مدیرعامل بانک دی از رشد مطلوب منابع بانک خبر داد و گفت: نتیجه اقدامات در حال به ثمر نشستن است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،برای همکاری با هر دستگاه پولی و مالی، توجه به توان و ظرفیت‌های آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بانک مهمترین […]

بانک دی یک سروگردن بالاتر از بانک‌های خصوصی

مدیرعامل بانک دی از رشد مطلوب منابع بانک خبر داد و گفت: نتیجه اقدامات در حال به ثمر نشستن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،برای همکاری با هر دستگاه پولی و مالی، توجه به توان و ظرفیت‌های آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بانک مهمترین دستگاه پولی و بانکی است که فعالان اقتصادی از تاجر تا تولیدکننده و حتی افراد عادی، ترجیح می‌دهند با بانکی همکاری داشته باشند که از توان مالی مناسب، خدمت رسانی بهتر، مدیریت توانمندتر و جایگاه رفیع‌تر برخوردار باشد.

نقش عملکرد در اظهار نظر

عملکرد هر وزارتخانه، دستگاه، سازمان، اداره یا نهادی می‌تواند نقش برجسته‌ای در اظهار نظر مدیران و مسوولان مجموعه داشته باشد. به عبارت بهتر هر چقدر عملکرد یک مجموعه قابل دفاع باشد، مدیریت آن مجموعه با سربلندی بیشتری می‌تواند اظهار نظر کند و هر چقدر عملکرد ضعیف باشد، مدیریت سعی می‌کند کمتر سخن بگوید و کمتر در مقابل رسانه‌ها به اظهارنظر بپردازد. بی شک عملکرد یک مجموعه به برنامه ریزی، سیاستگذاری، مدیریت توانمند و کارکنانی صادق و کوشا بستگی دارد و در هر بخشی کاستی یا کم کاری صورت بگیرد، مجموعه زیر سوال می‌رود.

بانک‌ها تحت فشار

یکی از بخش‌های اقتصادی که بیشتر از دیگر بخش‌ها تحت فشار قرار دارد، بانک‌ها هستند. بانک‌ها بدلیل آنکه محلی برای برآورده کردن مطالبات مردم به ویژه پرداخت تسهیلات هستند، همواره با انتقاد و هجمه‌های شدیدی رو به رو می‌شوند. همین امر باعث می‌شود تا مردم و صاحب نظران از کوچکترین فرصت برای هجمه به نظام بانکی بهره بگیرند.

دریافت تسهیلات با انتقاد

در شرایطی که مردم به دریافت تسهیلات رغبت بسیاری دارند، اما از بهره‌های سنگین گلایه می‌کنند. این در حالی است که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و حتی برای گرفتن تسهیلات مسکن حاضر می‌شوند اوراق تسه را با عدد‌های سنگینی خریداری کنند. با این وصف شاهد انتقاد‌های گسترده هستیم. اما اینکه یک بانک سودآوری را در کنار رضایتمندی مشتری داشته باشد و جایگاه قابل توجهی بدست بیاورد، نه تنها جالب توجه بلکه در خور تحسین است.

وصول مطالبات و جذب منابع

بانک دی با عملکرد مثبت و پشتکار جمعی، توانسته جایگاه بسیار خوبی در نظام بانکی بدست بیاورد، به نوعی که مدیرعامل بانک دی در نشست با روسای شعب سراسر کشور، بر لزوم استمرار و تلاش جمعی برای تحقق برنامه تحول سه ساله بانک و تداوم دستاورد‌های حاصله تأکید کرد. علیرضا قیطاسی با قدردانی از عملکرد شعب در جذب منابع و وصول مطالبات گفت: امروز با همت جمعی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بانک دی شاهد آن هستیم که نتیجه اقدامات در حال به ثمر نشستن است که این امر وظیفه کارکنان را در حفظ دستاورد‌ها و بهبود نتایج سنگین‌تر کرده است.

رشد مطلوب منابع

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که بانک باید از آن برخوردار باشد تا از عملکرد خود دفاع کند، بدست آوردن منابع جدید است. هر چقدر منابع بانک بیشتر باشد، شعاع عملکرد بانک گسترش می‌یابد و هرچقدر بانک در بدست آوردن منابع ضعیف‌تر عمل کند، قدرت مانور کمتری در دادن تسهیلات و انجام عملیات بانکی خواهد داشت. اظهارات مدیرعامل بانک دی بیانگر توانمندی در عبور از محدودیت هاست. وی با اعلام اینکه در شش ماهه ابتدایی سال جاری شاهد رشد مطلوب منابع بانک بودیم گفت: رشد منابع بانک دی بالاتر از میانگین رشد بانک‌های خصوصی بوده است.

کاهش مطالبات

یکی از چالش‌هایی که همواره بانک‌ها را زیر سوال می‌برد، مطالبات انباشته است، مطالباتی که بانک‌ها از دریافت آن‌ها به دلایل گوناگون خودداری می‌کنند یا توان پیگیری آن‌ها را ندارند. اما به نظر می‌رسد بانک دی با چنین محدودیت‌هایی رو به رو نیست، زیرا قیطاسی اعلام کرده: کاهش مطالبات غیرجاری بانک تا پایان شهریور حاکی از موفقیت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه حقوقی و وصول مطالبات است. وی با اشاره به رسالت خطیر شعب در جلوگیری از معوق شدن مطالبات گفت: شعب باید با شناخت کامل از مشتریان اعتباری خود و رعایت بهداشت اعتباری و حرکت در چارچوب ضوابط، احتمال معوق شدن مطالبات را به کمترین حد ممکن برسانند.

اطلاع رسانی به موقع

قیطاسی با اعلام اینکه پیگیری منظم و اطلاع‌رسانی به موقع به مشتریان عامل مهم دیگری در کاهش پرونده‌های سررسید گذشته است گفت: باید شعب با رصد روزانه پرونده‌های تسهیلاتی خود و ارتباط با مشتریان مانع از ایجاد معوقات شوند. وی با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های عملیاتی بانک در یک سال اخیر و چشم‌انداز روشن بانک دی در مسیر پیش رو تصریح کرد: با ارائه برنامه تحول سه ساله بانک دی به بانک مرکزی و مهر تأیید بانک مرکزی بر این برنامه، بانک دی مجموعه اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را تحقق کفایت سرمایه مثبت و حذف تدریجی زیان انباشته آغاز کرده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد تحقق کامل برنامه تحول باشیم.