سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش تحرک مدیریت شهری در حوزه دانش بنیان گفت: شهرداری در حمایت از حوزه دانش‌بنیان فراتر از تکالیف قانونی عمل می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی درباره حمایت شورا از […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش تحرک مدیریت شهری در حوزه دانش بنیان گفت: شهرداری در حمایت از حوزه دانش‌بنیان فراتر از تکالیف قانونی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی درباره حمایت شورا از حوزه دانش بنیان اظهار کرد: اعضای دوره ششم شورا آبان ماه ۱۴۰۰ نخستین گام‌های خود برای تقویت حوزه دانش بنیان را برداشتند و در بودجه سال ۱۴۰۱، بندهایی را مبنی بر افزایش تحرک شهرداری در این حوزه قرار دادند.

وی افزود: از ابتدای فروردین جلسات متعددی را با بخش‌های حاضر در زیست بوم دانش بنیان و گروه‌های درگیر از جمله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و انجمن شرکت‌های دانش بنیان برگزار کنیم تا در این حوزه هم‌فکری‌های موثری صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تولید ما توأم با دانش بنیان و اشتغال شود باید پای خود را فراتر از تکالیف قانونی بگذاریم، تصریح کرد: مدیریت شهری در حوزه تأمین اقلام، بازنگری فرآیندها، ایجاد بسترهای ترویجی می‌تواند تعاملات مفیدی با فعالان حوزه دانش بنیان داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم همگرایی میان‌ دیگر دستگاه‌ها برای حمایت از حوزه دانش بنیان گفت: از جمله بخش‌هایی که در آن نیازمند تعامل با دیگر دستگاه‌ها هستیم ایجاد پهنه‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان است که در طرح تقویت تولید و خدمات دانش بنیان شورا نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

صالحی افزود: مجموعه‌هایی نیازمند زیرساخت و فضا هستند و برای رفع نیاز آن‌ها کاربری‌های شهری باید تغییر کند، در این راستا تعاملی میان شهرداری و دستگاه‌های بالادستی مثل کمیسیون ماده ۵ استانداری و شهرک عملی تحقیقاتی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فن‌بازارها گفت: در رابطه با ایجاد فن‌بازار و ارائه محصولات دانش بنیان در شرکت نمایشگاه‌ها نیز به میدان آمدیم تا فضای همدلی و هماهنگی را فراتر از تعهدات مدیریت شهری رقم بزنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری با شرکت مپنا بیان کرد: برای نخستین بار یک شریک خارجی را در حوزه تکنولوژیک قطار شهری کنار گذاشتیم و مپنا به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه ریلی جنوب غرب آسیا و چهارمین شرکت فناور در حوزه توربین سازی قرار است کل تکنولوژی خط دوی قطار شهری را طراحی و اجرا و نصب کند. این شرکت حتی در حوزه تامین مالی نیز با ما همکاری خواهد داشت.

وی افزود: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با شرکت خوشنام بهیار صنعت داشتیم تا و تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه تبدیل انرژی و تصفیه پساب به امضا رساندیم.

صالحی با اشاره به تقویت قراردادها با حوزه‌های دانش بنیان و افزایش خریدها از این حوزه گفت: در طرحی که اخیرا در شورا به تصویب رسیده در ۱۸ بند نسبت به مجموعه‌های دانش بنیان تعهد دادیم تا هم در حوزه ارتقا زیست بوم نوآوری قدم برداریم و هم تعامل خود با شرکت‌های این حوزه را بهبود ببخشیم. در این راستا کمک به حل فرآیندهای اداری این شرکت‌ها مدنظر است.

وی تصریح کرد: نکته مهم در طرح تصویب شده اخیر این است که قوانین بالادستی و همه قوانینی که در مدیریت شهری اصفهان وجود داشته را به عنوان پیشینه طرح قرار دادیم و با احصا خلا‌های قانونی از دوباره کاری در تدوین طرح پرهیز کردیم.