تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران در جمعیت هلال احمر

تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران در جمعیت هلال احمر (بخشنامه شماره ۱۹۲۸۳/۰۱/۲۳/۱۴۰۰ مورخ ۹/۵/۱۴۰۰)

جمعیت‌های هلال احمر استان‌ها

مؤسسه آموزش عالی و علمی کاربردی هلال ایران

سازمان جوانان

سازمان داوطلبان

سازمان امداد و نجات

سلام علیکم

پیرو بخشنامه شماره ۹۵۰۸/۲۲/۲۵۰۰ مورخ ۲۰/۵/۲۵۰۰ و باعنایت به استفساریه تبصره (۲) بند ذ ماده (۸۷) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی کشور در قالب قانون تفسیر بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنچم و ابلاغیه شماره ۹۲۷۹۹ مورخ ۲۵/۹/۲۳۹۹ رئیس محترم جمهور و همچنین بخشنامه های شماره ۳۸۹۵۹۹ مورخ ۲۵/۹/۹۹ و شماره ۲۳۸۵۹ مورخ ۲۹/۳/۲۵۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور ، سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با محوریت تبدیل وضعیت نیروهای (قراردادی معین، مشاغل کارگری، موقت، دائم، طرحی، شرکتی) و به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در ساز و کارها و فرایندهای مربوطه به تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران موضوع بند قانونی فوق الذکر برای اجرا بشرح ذیل ابلاغ می گردد.

الف- کارکنان قرارداد انجام معین و مشاغل کارگری مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران:
افرادی که در زمان تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۹ و قبل از آن) با جمعیت قرارداد مستقیم داشته و برای ایشان حکم کارگزینی صادر گردید و بطور تمام وقت در فعالیتهای مربوط به امور جاری فعالیت می نماید و حق بیمه ایشان توسط خزانه دار استان /سازمان / ستاد پرداخت شده باشد با داشتن مدارک تحصیلی مرتبط با شرایط احراز شغل و پستهای سازمانی بلاتصدی متناسب تخصیص و درصورت تائید هسته گزینش ستاد جمعیت به رسمی قطعی تبدیل وضع می یابند.

ب- کارکنان قرارداد ساعتی ، موقت ، دائم ، داروخانه مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران:
افرادی که در زمان تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۹ و قبل از آن) با جمعیت قرارداد داشته و بطور تمام وقت از فعالیتهای مربوط به امور جاری فعالیت می نمایند و حق بیمه ایشان توسط خزانه دار استان/ سازمان/ ستاد پرداخت شده باشد با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شرایط احراز شغل و پستهای سازمانی بلاتصدی متناسب تخصیص و درصورت تائید هسته گزینش ستاد جمعیت به رسمی قطعی تبدیل وضع می یابند.

نکات مهم و حائز اهمیت
۱- ایثارگر: طبق ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۲/۱۰/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی آن شامل موارد زیر است:

همسر ، فرزند ، خواهر و برادر شهید
جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر همسر و فرزندان آنان ،جانبازان زیر ۲۵ درصد فرزندان آنان
آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت همسر و فرزندان آنان
آزادگان کمتر از یکسال اسارت فرزندان آنان
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان
۲- صلاحیت مشمولین برای استخدام رسمی به تائید گزینش رسیده باشد درصورت عدم تائید گزینش برای استخدام رسمی قطعی ادامه خدمت وی در جمعیت تابع حکم مقرر در ماده ۵۸ آئین نامه اجرایی قانون گزینش کشوری می باشد.

۳- حق بیمه این نیروها باید توسط خزانه دار استان / سازمان / ستاد یا شرکت های طرف قرارداد با جمعیت پرداخت شده باشد.

۴- این نیروها باید در سالجاری قرارداد داشته باشند قرارداد آنها نیز در سالجاری تمدید شده باشد.

۵- تاریخ اجرای احکام رسمی صادره برای مشمولین این قانون ۱/۱/۱۴۰۰ می باشد.

۶- بکارگیری نیروهای انسانی جدید به جایگزینی نیروهای قراردادی، شرکتی، موقت، داروخانه، طرحی که در اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون صدرالذکر به استخدام رسمی جمعیت در می آیند ممنوع است.

۷- چنانچه پستهای بلاتصدی در مجموعه تشکیلات استان/ سازمان/ ستاد متناسب با شغل و مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی وجود نداشته باشد مراتب به اداره کل منابع انسانی و تحول اداری جهت ایجاد پستهای با نام ایثارگر اعلام گردد.

۸- کارکنان مشاغل کارگری و سایر قراردادها اعم از ساعتی / شرکتی که فاقد مدرک تحصیلی برای احراز شغل یا پست مورد تصدی می باشند پستهای با نام توسط اداره کل منابع انسانی و تحول اداری تحت عنوان پستهای با نام ایثارگر ایجاد و تخصیص میگردد.

۹- احتساب سوابق تجربی در زمینه شغل مورد تصدی قابل قبول براساس ماده ۱۴ آئین نامه اجرایی طبقه بندی مشاغل پس از صدور حکم استخدام قطعی با تائید مدارک مثبته و طرح در کمیته منابع انسانی استان / سازمان / ستاد می باشد.

۱۰- براساس قوانین جاری و ساری در جمعیت سن بازنشستگی مشمولین صدرالذکر تابع مواد ۷۶ و ۷۸ قانون تأمین اجتماعی خواهند بود.

۱۱- -متعاقبا احصاء مدارک و مستندات واجدین شرایط و همچنین پس از بررسی انطباق مدارک یاد شده با موارد اعلامی مراتب در قالب فرم صورتجلسه پیوست به اداره کل منابع انسانی ارسال گردد. لازم به ذکر است صحت و سقم موارد ارسالی و همچنین حسن اجرای بخشنامه موصوف بر عهده آن مدیر عامل / رئیس سازمان خواهد بود بر همین اساس مغایرت مستندات ارسالی با قوانین موضوعه نیز نافی و به منزله سلب مسئولیت از امضاء کنندگان صورتجلسه مربوطه نخواهد بود.

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم- دبیر کل جمعیت هلال احمر

ماندگار مرادی فرد- خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت