خانواده شهدا با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، خواستار احقاق حقوق زنان ایرانی در سازمان ملل شدند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، خانواده شهدا با محکومیت درخواست آمریکا، تحقق لغو عضویت زنان ایران را لکه ننگی بر […]

خانواده شهدا با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، خواستار احقاق حقوق زنان ایرانی در سازمان ملل شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، خانواده شهدا با محکومیت درخواست آمریکا، تحقق لغو عضویت زنان ایران را لکه ننگی بر کمیسیون مقام زن و نشانی از تبعیض در جامعه بین المللی علیه زنان ایران دانستند.

متن کامل بیانیه قرائت شده در این تجمع به شرح زیر است: 

«ما زنان ایران زمین،زنان مقاومت و ایثار؛ کسانی که برای استقلال و پیشرفت ایران تا پای دادن جان عزیزانمان ایستاده‌ایم، امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا درد و رنج هفته‌های گذشته را که بر ما خانواده‌ها و فرزندانمان وارد شده به گوش سازمان ملل برسانیم. 

نمایندگان زنان ایران کسانی هستند که بیش از ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم کردند؛ برای دفاع از امنیت ایران و منطقه در برابر حمله‌های داعش بهترین عزیزانشان را تقدیم کردند و اکنون در خیابان های ایران تروریستها و داعشی‌هایی که توسط قدرتهای غربی حمایت می شوند عزیزان آنها را سلاخی می‌کنند.

ما در هفته‌های گذشته شاهد پاره پاره شدن پیکر عزیزانمان در کوچه‌های شهرمان بودیم و با صبوری همه این دردها را تحمل کردیم اما به دروغ در مجامع بین المللی کشته سازی کردند و دخترانی را به دروغ و بی‌هیچ مستندی به عنوان مقتول معرفی کردند و در پی آن به دنبال اقدام یکجانبه و قهری سازمان ملل علیه ایران هستند.

ما چنین اقدام قهری را نسبت به حقوق زنان محکوم می‌کنیم و لغو عضویت زنان ایران در سازمان ملل را در راستای تحریم‌های ظالمانه علیه زنان و کودکان در این کشور و به هدف یکجانبه‌گرایی و خاموش کردن چند صدایی در این سازمان می دانیم.

 لذا فریاد اعتراض مان را به این کمیسیون و به سازمان ملل اعلام می‌کنیم و از آنها می خواهیم که بی طرفی و دغدغه مندی در مورد حقوق زنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 ما از سازمان ملل می خواهیم عضویت کسانی را لغو کنند که با عملیات تروریستی در صدد آشوب در کشورهای دیگر و تحمیل نظرات خود بر جامعه جهانی هستند.

لغو عضویت زنان ایران لکه ننگی بر کمیسیون مقام زن خواهد بود و نشانی از تبعیض در جامعه بین المللی علیه زنان ایران تلقی می گردد».