معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: صنایع باید بتوانند از پساب منابع آبی خود را تامین کنند و لازم است در جلسه شورای حفاظت آب دستورالعمل اجرایی تامین منابع آب از پساب تعریف شده و گزارش شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی در پنجاه و نهمین جلسه شورای حفاظت از […]

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: صنایع باید بتوانند از پساب منابع آبی خود را تامین کنند و لازم است در جلسه شورای حفاظت آب دستورالعمل اجرایی تامین منابع آب از پساب تعریف شده و گزارش شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی در پنجاه و نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، گفت: بازار آب را به عنوان یک طرح کلان برای تحول در حوزه کشاورزی لازم می‌دانیم و فقط اعلام نگرانی کردن در این حوزه مشکلات را حل نمی‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: برای اینکه بازار آب مناسب داشته باشیم باید راهکار ارائه شود و به صورت جدی به هم کمک کنیم تا اجرای آن به بهترین شکل ممکن باشد.

وی بیان کرد: بازار آب یک تصمیم قطعی است که باید مدیران استان در این زمینه راهکار بدهند و برای راه اندازی آن سلسله کارهایی طراحی شده است که عملیاتی می‌کنیم.

این مسئول گفت: شلختگی در حوزه آب در گذشته جای نگرانی نداشته که این مهم نیز خود جای سوال است که امروزه با طرح جدید مخالفت می‌کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین افزود: طرح آب‌های ژرف با جدیت پیگیری می‌شود و در خصوص انتقال الموت رود پیگیر سهم خود هستیم همچنین برای افزایش منابع آبی برنامه داریم و مدیریت مصرف را با بازار آب دنبال می‌کنیم.