رئیس قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب به تاسی از امام خمینی (ره) ادامه دهنده راه امام علی(ع) است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای یکشنبه شب در آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مرقد مطهر امام خمینی (ره) افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب، تاسی از راه […]

رئیس قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب به تاسی از امام خمینی (ره) ادامه دهنده راه امام علی(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای یکشنبه شب در آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مرقد مطهر امام خمینی (ره) افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب، تاسی از راه امام علی و پیامبر اکرم(ص) داشت و با تمام وجود با توکل بر خداوند در برابر طاغوت و رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایستاد، در برابر ظلم مقاومت کرد و از پیامدهای آن نهراسید.

وی یادآور شد: امام راحل از سال‌های پیش از انقلاب بر اساس آن باور و ایمان و اعتقادی که داشت حتی در مواجهه با مامور ساواک که وحشت و ترس بر دل همه می‌انداخت، هیچ ترسی به دل راه نداد و در مقابل ماموران ساواک بودند که از اقتدار امام می‌ترسیدند.

محسنی اژه ای اظهار کرد: امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در برابر افرادی که می‌خواستند مقابل اصل نظام اسلامی بایستند، کوتاه نیامدند، در برابر جاهلان ایستاد و امروز رهبر انقلاب نیز چنین راهی را پیشی گرفته است.

رئیس قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب در مقطعی در کنار امام راحل بودند و پس از آن در چنین مقامی با اتکا به خداوند برای حفظ نظام و مردم تلاش کردند.

رهروی راه امام علی(ع) باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید از خود پرسید که در نظام اسلامی، چگونه راه امام علی(ع) را در تجارت، کسب و کار، کارمندی، قضاوت و صرف بیت‌المال دنبال می کنیم؟

محسنی اژه ای ادامه داد: امشب نخستین شب قدر است، شبی که امام علی(ع) در آن ضربت خورد؛ باید دید که امیرالمومنین (ع) در مورد مردم، مومنان، افرادی که ظلم نمی‌کنند، سد راه خداوند نمی‌شوند، گناهکاران، در مقابل افرادی که با اصل دین در می‌افتند، مستکبران و افرادی که سد راه خداوند می شوند، چه رفتاری داشت؟

رئیس قوه قضائیه گفت: عزاداری برای امام علی(ع) ارزشمند است اما مهمتر از آن، این است که عمل و رفتار ایشان برای ما الگو باشد و از آن در همه شئونات زندگی بهره بگیریم و بدانیم در چنگ زدن به ریسمان الهی، ریسمان الهی همان امیرالمومنین(ع) است و اکر می خواهیم عاقبت به خیر شویم باید از رفتار این مرد الگو بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: بسیاری از اوقات به خود و همکارانم در قوه قضائیه می‌گویم که برخورد ما در دادگاه و دادسرا، بیش از آنکه حکمی که صادر می‌کنیم، تاثیر داشته باشد موثر است، رفتار خوب و تکریم انسان‌ها می‌تواند رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

برکات ماه مبارک رمضان شامل همه موجودات می شود

محسنی اژه ای اظهار کرد: برکات و رحمت الهی در ماه مبارک رمضان فقط شامل مسلمانان و انسان های متقی نیست، بلکه شامل همه انسان ها و موجودات ۲ عالم از زندگان و مردگان می شود، ماهی که هر لحظه آن اجر و ثواب دارد و از بهترین لحظات به شمار می‌آید.

رئیس قوه قضائیه گفت: در شب نخست قدر که سرنوشت انسان‌ها در آن نوشته می شود، از خداوند متعال برای همه انسان ها، برای درماندگان، بیماران، فقرا، اسرا، گرفتاران و آنانی که از دار دنیا رفته اند، دعا کنیم و برکات الهی را برای همه بخواهیم.