علل کاهش قیمت مسکن تخصیص زمین رایگان توسط دولت است عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از علل کاهش قیمت مسکن در کشور تخصیص زمین رایگان از سمت دولت بوده است در کل برنامه ۷۰ هزار زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد دنیا مالی […]

علل کاهش قیمت مسکن تخصیص زمین رایگان توسط دولت است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از علل کاهش قیمت مسکن در کشور تخصیص زمین رایگان از سمت دولت بوده است در کل برنامه ۷۰ هزار زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد دنیا مالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات دولت در ساخت مسکن، اظهار داشت: دولت تاکنون ۳۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن اختصاص داده است و اکنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار مسکن در دست ساخت است و به نظر بنده دولت در ساخت مسکن تاکنون خوب عمل کرده است.

وی افزود: یکی از علل کاهش قیمت مسکن در کشور تخصیص زمین رایگان از سمت دولت بوده است در کل برنامه ۷۰ هزار زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است که تاکنون ۳۲ هزار هکتار تخصیص پیدا کرده اقدام خوبی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تسهیلات بانکی، گفت: یکی از مشکلات تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن بازپرداخت آن است که تدبیری قرار است دولت اتخاذ کند تا افرادی که توان باز پرداخت ماهی ۲۰ تا ۴۰ میلیونی آن را ندارند از این تسهیلات بتوانند استفاده کنند.

دنیا مالی تصریح کرد: در ساخت مسکن تا انتهای دولت اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و همچنین بعد از اقدامات دولت شاهد کاهشی شدن قیمت مسکن در رهن، اجاره و خرید و فروش خواهیم بود.

وی با اشاره به قانون أخذ مالیات از خانه‌های خالی، بیان داشت: این قانون اکنون در حال اجرا شدن است و آمار دقیقی از خانه های خالی ندارم اما به صورت تقریبی ۵۰۰ هزار خانه خالی تاکنون شناسایی شده است