شیرانی راه حل جلوگیری از چالش‌های نظام سلامت را پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست و گفت: همه باید پای آن بایستیم و یکی از اولویت‌های دولت عملیاتی شدن پزشک خانواده و نظام ارجاع است، ضمن اینکه باید مردم اقناع شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،شاهین شیرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران ،امنیت […]

شیرانی راه حل جلوگیری از چالش‌های نظام سلامت را پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست و گفت: همه باید پای آن بایستیم و یکی از اولویت‌های دولت عملیاتی شدن پزشک خانواده و نظام ارجاع است، ضمن اینکه باید مردم اقناع شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،شاهین شیرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران ،امنیت و سلامت را دو وظیفه حاکمیتی بیان کرد و اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظام سلامت است که دوست و دشمن اذعان دارند امروز نظام سلامت در ایران در دنیا شاخص است.

وی از اضافه شدن ۲۵سال به عمر ایرانی ها پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:کشورهای دیگر وقتی یک سال طول عمر زیاد شود جشن می‌گیرند. بنابراین با وجود تمام مشکلاتی که در این سال‌ها وجود داشته، دستاوردهای نظام سلامت در ایران قابل انکار نیست.
شیرانی اذعان کرد: مسئولیت بیش از پنج میلیون جمعیت استان با ماست و دانشگاه علوم پزشکی از دوران جنینی تا سالمندی مسئولیت دارد و باید به فکر سلامت تک تک افراد جامعه باشد.
وی از سفر ریاست جمهوری به اصفهان یاد کرد و گفت: کلیه پروژه هایی که بالای پنجاه درصد آن انجام شده بود در مصوبات ریاست جمهوری قرار گرفت و قول میدهیم تمام کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برخی اقدامات انجام شده طی این مدت یاد کرد و اظهار داشت: تقویت پیوند اعضای بدن، نصب دستگاه سی تی اسکن در برخی بیمارستان‌های شهرستان‌ها، نصب دستگاه پت برای اولین بار در استان، تزریق ۹ میلیون واکسن، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیمارستان‌های استان، تبدیل وضعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کلنگ‌زنی بیمارستان بوئین میاندشت، توسعه بیمارستان زرین شهر، پرداخت معوقات پرسنل، راه اندازی رشته‌های جدید و کسب رتبه‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایجاد ۵ پد بالگرد و ۵ پایگاه اورژانس از جمله این اقدامات است.
وی با بیان اینکه ما اولویت را بر روی مراکز رشد و شرکت‌های فناور و پارک سلامت گذاشته‌ایم تا رشد جهشی داشته باشیم، افزود: ۱۸ ثبت اختراع و ۴۲ طرح محصول محور در سال جاری داشته‌ایم، همچنین در این مدت بیش از ۵ میلیارد تومان ارتباط با صنعت داشتیم و هسته‌های فناور ۵۵ مورد شده، ۱۲ میلیارد تومان نیز فروش شرکت‌های مستقر در مرکز رشد بوده است.
وی در ادامه سیاست های تشویقی برای حضور پزشکان در مناطق محروم را راه حل مناسب برای حضور پزشکان در این مناطق عنوان کرد و افزود:یکی از اقدامات خوب در این دولت افزایش حقوق دستیاران پزشکی بود، از سوی دیگر باید جلوی پرت منابع را گرفت.
شیرانی در ادامه از کمبود پزشک در شهرستان های مانند بویین میاندشت یاد کرد وگفت به خلاف شهرستان ها در اصفهان کمبود پزشک نداریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی،با بیان اینکه ۳۳ هزار پرسنل در این دانشگاه وجود دارد اذعان کرد:  حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه کل دانشگاه از این دو محل است که قسمت عمده بودجه دولت، صرف حقوق می‌شود.
وی همچنین از طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی از تامین اجتماعی خبر داد و گفت: آخرین پرداخت تأمین اجتماعی مربوط به مهرماه ۱۴۰۰ بوده، درحالی که فقط کافی است یک روز مالیات تأمین اجتماعی را دیر واریز کنیم و بلافاصله جریمه می‌شویم. از هر راهی که ممکن بوده این موضوع را پیگیری کرده‌ایم، اما متاسفانه طلب‌ها را پرداخت نمی‌کنند و باعث می‌شود ما بدهکار باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه کرونا همچنان ادامه دارد تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی وزدن واکسن دز های یادآور و استفاده از ماسک همچنان به مبارزه با کرونا بپردازیم.
خبرنگار: الهام خانی