مدیر کل پست استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۵ نفر نیروی انسانی در پست استان فعالیت دارند که پنج درصد نیروی انسانی کشور است اظهار داشت: در پست استان اصفهانبه صورت رسمی و قراردادی ۳۰ نفر ایثارگر داریم که از این تعداد۲۲نفر قرار دادی بودند که فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی این ۲۲ […]

مدیر کل پست استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۵ نفر نیروی انسانی در پست استان فعالیت دارند که پنج درصد نیروی انسانی کشور است اظهار داشت: در پست استان اصفهان
به صورت رسمی و قراردادی ۳۰ نفر ایثارگر داریم که از این تعداد۲۲نفر قرار دادی بودند که فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی این ۲۲ نفرانجام و احکام آن ها صادر شده است و فرآیند تبدیل وضعیت ۲۰نقر از نیروهای شرکتی نیز که با پست همکاری دارند درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،حسین باقری پیش از تبدیل وضعیت استخدامی ۲۲ نفر از ۳۰نفر نیروی انسانی ایثارگر در پست استان اصفهان
ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه اصلی پست اعتماد مردم به خدمات این شرکت است، اظهار کرد: پیشتر خدمات پست در زمان ثبت‌نام کنکور، توزیع کالابرگ، توزیع کارت سوخت و … بود ولی اکنون این خدمات توسعه‌یافته است.
وی از اقدامات پست در دوران کرونا و پس از آن یاد و تصریح کرد: ز فروردین ۹۹ تا ۱۴۰۰ نزدیک ۱۳۶ شغل در پست استان ایجاد کردیم و مرسولات از پاکت به سمت بسته رفته است.
مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به تقویت نیروی انسانی در این دوران، گفت: در دوران‌کرونا با حجم زیاد مرسولات مواجه شدیم که در زمان کوتاهی باید تجزیه و ‌مبادله می‌کردیم، بنابراین به سمت هوشمندسازی تجزیه مبادلات رفتیم و این کار از طریق سیستم سورتینگ انجام می‌شود و اکنون امکان تجزیه چهار هزار مرسوله در مرکز تجزیه و مبادلات وجود دارد و از سوی دیگر بحث امنیت مرسولات دارای اهمیت است.
باقری اضافه کرد: با توجه به حجم مرسولات در حال حاضر ۴۶ دستگاه کامیون در مرکز تجزیه مبادلات اصفهان بارگیری می‌کنند که حجم آن نسبت به پیش از کرونا چهار برابر شده است، از سوی دیگر شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی حجم مبادلات برون‌استانی و ۱۰۰ درصدی حجم مبادلات درون استانی هستیم.
وی استان اصفهان را دومین هاب مرکزی پست کشور بعد از تهران دانست و افزود: این اتفاق موجب توسعه شاخص‌های اقتصادی استان شده است، علاوه بر این موجب تسریع در ارسال مرسوله و ایجاد امنیت و از همه مهمتر رشد اقتصادی می‌شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه E بازار برای تقویت کسب‌وکارهای بومی و محلی اشاره کرد و افزود: در دوره کرونا از تمام ظرفیت‌های پست استفاده کردیم که یکی از این موارد سامانه جامع پست برای رهگیری مرسولات پستی است.

مدیرکل پست استان اصفهان یکی ‌از ظرفیت‌های پست استان را امکانات لجستیک عنوان کرد و گفت: پست استان نزدیک به ۲۵ هزار مترمربع فضا دارد، همچنین دارای نیروی انسانی متخصص و متعهد است و از سوی دیگر آخرین ظرفیت پست استان بانک اطلاعاتی مکان محور است.

وی ‌با اشاره به مزیت این ظرفیت‌ها برای مردم و جامعه، گفت: افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها، ارتقاء سلامت اداری و جلوگیری از فساد اداری، صرفه‌جویی در وقت ارباب‌رجوع، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه‌های اجتماعی‌ و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها و مردم و … از جمله این مزیت‌هاست
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با ۸۱۱ واحد پستی، سهم هفت‌درصدی واحدهای پستی کشور را دارا است، تصریح کرد: در حال حاضر پست استان دارای ۶۰ واحد پستی دولتی شامل ۲۳ اداره، هفت ناحیه پستی و ۳۰ واحد دفتر پست شهری دولتی است. همچنین در این استان ۳۸۳ دفتر پیشخوان، ۴۸ نمایندگی شهری، ۳۰۱ نمایندگی روستایی و ۱۹ دفتر آی تی سی روستایی فعال است.
وی با بیان اینکه پوشش جمعیتی پست استان در پایان شهریور امسال ۶۳۱۴ نفر به ازای یک واحد پستی است، گفت: در حال حاضر ۵۲۵ نفر نیروی انسانی در پست استان فعالیت دارند که پنج درصد نیروی انسانی کشور است که ۴۵ درصد این نیروها در بخش‌ نامه‌رسانی فعال هستند، از سوی دیگر ۱۲۰۰ نفر به‌صورت پیمانکاری و غیردولتی با این اداره همکاری دارند.
باقری در ادامه اظهار داشت:به‌طور متوسط روزانه ۴۶ هزار فقره مرسوله وارد و ۳۹ هزار فقره مرسوله از استان خارج می‌شود و تا پایان شهریور امسال ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار فقره مرسوله وارد استان و ۷ میلیون و ۱۳۸ هزار فقره مرسوله از استان خارج شده است.

وی از افزایش ۲۵درصدی تعداد فروشگاه های اینترنتی خبرداد وگفت: تا پایان نیمه نخست امسال تعداد ۱۳۴۸ فروشگاه خرید اینترنتی فعال بودند که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش تعداد فروشگاه داشته‌ایم.

مدیر کل پست استان اصفهان افزود: تعداد مرسولات خرید اینترنتی در شش ماه نخست امسال ۳۸۹ هزار و ۵۴۰ فقره وارده با ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و مرسولات صادره از استان ۱۶۸ هزار و ۲۷۹ فقره بوده که رشد ۳۷ درصدی داشته است.

وی همچنین تأکید کرد: در شش ماه امسال ۲۸۵۱ بسته و امانت از استان به سایر کشورها صادر و ۴۶۰۹ بسته از سایر کشورها وارد استان شده است که استرالیا و کانادا بیشترین مرسولات وارده و صادره را به اصفهان دارند.

باقری با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۳۳۹ هزار و ۱۶ گذرنامه توزیع کردیم که ۸۰ درصد آن مربوط به ۲۰ روزه منتهی به اربعین بود و همچنین در این مدت ۷۱ هزار و ۲۴۳ فقره کارت سوخت توزیع شده است، ادامه داد: توزیع ابلاغیه اوراق دادگستری، ابلاغیه‌های اداره کار، توزیع عوارض شهرداری و توزیع ابلاغیه‌های تأمین اجتماعی، ابلاغیه‌های تعزیرات، توزیع گواهینامه جدید الصدور، قبول ‌و صدور شناسنامه ثبت‌احوال، تمدید فنی ساختمان الکترونیک و … از جمله خدمات پست استان اصفهان در نیمه نخست امسال است.

مدیر کل پست استان اصفهان، درباره پروژه «جی نف» (پایگاه نشانی مکان محور) نیز توضیح داد: این پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای سالم‌سازی اقتصاد و یکی از پروژه‌های تحقق دولت الکترونیک بوده که اجرای این پروژه با اداره پست است.

باقری اضافه کرد: این پروژه پایگاه نشانی و آدرس استاندارد مطابق موقعیت جغرافیایی است که متولی نشانی استاندارد آدرس پست بوده و این آدرس از طریق یک کد ده‌رقمی یونیک و به‌صورت QR کد است

وی با بیان اینکه یکی از پیش‌نیاز این موضوع استانداردسازی نقشه‌ها است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ شهر ما نقشه‌های غیراستاندارد ندارند و تاکنون نزدیک ۷۵ درصد اطلاعات ما در استان ژئوکد شده است.

باقری با اشاره به اینکه دومین پیش‌نیاز ما در پروژه جی نف نصب پلاک‌های شهرداری است که تاکنون ۶۰ درصد اماکن شهری و ۶۴ درصدد اماکن روستایی استان پلاک هوشمند پستی نصب کرده‌اند.

مدیرکل پست استان اصفهان بیان کرد: از ۱۵ منطقه شهرداری ۳۰ درصد این پلاک‌ها در سه منطقه نصب شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ برای تمام اماکن شهر اصفهان پلاک هوشمند نصب شود.

وی در ادامه از برنامه های آینده پست استان اصفهان یاد کرد وگفت:تأسیس کلینیک کسب‌وکار، تأسیس مدرسه کسب کار، تأسیس مرکز خدمات کار اشتراکی و … ازبرنامه‌های آینده پست استان اصفهان می باشد.

باقری در پاسخ به این سوال خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران که تعداد ایثارگران شاغل در اداره پست استان اصفهان چند نفر است و در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی آنها چه اقدامی صورت گرفته گفت:در پست استان اصفهان به صورت رسمی و قراردادی ۳۰ نفر ایثارگر داریم که از این تعداد۲۲نفر قرار دادی بودند که فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی این ۲۲ نفرانجام و احکام آن ها صادر شده است و فرآیند تبدیل وضعیت ۲۰نقر از نیروهای شرکتی نیز که با پست همکاری دارند درحال انجام است.
خبرنگار: الهام خانی