شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۶۲۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۳۶۱ واحدی ایستاد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،یکشنبه (۲۰ آذر) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد ۱۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۴۹ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص […]

شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۶۲۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۳۶۱ واحدی ایستاد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،یکشنبه (۲۰ آذر) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد ۱۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۴۹ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۶۲۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۳۶۱ واحدی ایستاد.

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار امروز روندی مثبت داشت بحث تکنیکالی بر روی روند بازار امروز اثر خود را به طور کامل نشان داد روز گذشته از نظر تکنیکالی شاخص به یک نقطه حمایتی مطلوب رسیده بود که امروز این حرکت کامل شد.

او می‌گوید: امروز گروه خودرویی ها و پالایشی‌ها لیدر بازار بودند و با کمک این دو گروه روند بازار به سمت مثبت حرکت کرد همچنان ابهامات بودجه‌ای بر روی بازار اثر گذار است و بسیاری از سهامداران نگران بودجه و اثرات آن بر روی بازار هستند نکته دیگر این که قطعی گاز صنایع نقطه تاریک این روز‌های بازار است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان رسید. «میدکو»، «فملی» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خگستر» و «شتران» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۴۱۹ واحدی روی پله ۴۱۴ هزار و ۲۵۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۹۱ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۲ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۴۸۷ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۶۲۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۲۵ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «بانک ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های غشان، خکار و غالبر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های میدکو، سقاین و خپویش بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های ولبهمن، بخاور و ثغرب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زشگرا، وپویا و وآوا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، نخل ۴ و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های افران، پالایش و کمند ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، خساپا، شتران و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۱۰۷، ثبات و کارا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و ثبات بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.