به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، گلاویژ فتاحی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: درصد رشد آمار طلاق در کردستان بیشتر از ازدواج بوده است که مناسب این استان فرهنگی نیست. وی افزود: مقایسه تغییرات کمیت ازدواج سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۱.۳۳ […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، گلاویژ فتاحی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: درصد رشد آمار طلاق در کردستان بیشتر از ازدواج بوده است که مناسب این استان فرهنگی نیست.

وی افزود: مقایسه تغییرات کمیت ازدواج سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۱.۳۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این در حالی است که طلاق در این مدت ۸.۷۸ درصد افزایش پیدا کرده که نگران کننده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر برای طلاق فقط یک عامل نمی تئواند دخالت داشته باشد، گفت: مشکلات معیشتی، اخلاقی، اجتماعی نقش مهمی در جدا شدن دو زوج دارد که نیازمند توجه بیشتر مسوولان ذی ربط است.

فتاحی عنوان کرد: تاکید ما بر امور فرهنگی و ضرورت کار فرهنگی است چون با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان پسندیده نیست که آمار ازدواج ما پایین و آمار طلاق ما بالا باشد.
 

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان