“ماموستا ناصری، از شخصیت های برجسته دینی و ادبی بوکان پس سالها تبلیغ و تدریس امور دینی در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدای بوکان ؛ حاج ماموستا عبدالرحمان ناصری از شخصیت های برجسته دینی و ادبی بوکان در سن ۸۱ سالگی بر اثر بیماری […]

“ماموستا ناصری، از شخصیت های برجسته دینی و ادبی بوکان پس سالها تبلیغ و تدریس امور دینی در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدای بوکان ؛ حاج ماموستا عبدالرحمان ناصری از شخصیت های برجسته دینی و ادبی بوکان در سن ۸۱ سالگی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت و مجلس ترحیم ایشان فردا شنبه ۲۲ مرداد ماه در مسجد جامع بوکان برگزار می شود.

ماموستا ملا عبدالرحمن ناصری در شهریور ماه سال ۱۳۲۰ در روستای جموغه از توابع بوکان در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود. پدر ایشان ماموستا ملا علی از روحانیون منطقه بوکان بود که سالها در روستاهای جموغه و حمامیان به تدریس و وعظ و رسیدگی به امور دینی مردم اشتغال داشت. حاج ملا رحمان از همان کودکی شروع به تحصیل علوم دینی نمود تا پس از طی دروس فقه، اصول، منطق، کلام، بلاغه، تفسیر، حکمت و ادبیات عرب در سال ۱۳۴۳ اجازه نامه خود را از محضر استاد افخم زاده دریافت کرد.

ماموستا ناصری تبلیغ و تدریس خود را از همان روستای محل تولدش، جمبوغه آغاز کرد و حدود ۱۹ سال به تبلیغ ، تدریس و رسیدگی به امور شرعی مردم این روستا پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بوکان عزیمت کرد و سالهای اول انقلاب در آموزش و پرورش به عنوان مدرس علوم دینی به تدریس معارف اسلامی به دانش آموزان پرداخت اما بعدها تدریس شان معطوف به طلاب علوم دینی شد و ادامه فعالیت های دینی خود را در مسجد حضرت عمر (رض) واقع در خیابان شهید بهرامی بوکان از سر گرفت. ماموستا در طول عمر با برکت طلاب زیادی را تربیت کرده که از این بین حدود ۶۰ نفر از شاگردان ایشان در کسوت روحانیت در روستاها و شهرهای اطراف مشغول تبلیغ و تدریس هستند.

ایشان دارای تألیفاتی نیز در علوم قرآنی، علوم ادبی و شعر و مقالاتی نیز در پاسخ به سؤالات شرعی و رفع شبهات دینی می باشند و کتاب شعرشان به نام «مه نزومه ی ئه دب و دین» (منظومه ادب و دین) به چاپ رسیده است.