دیدار و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان دیدار و تجلیل کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد روز چهارشنبه ٢۴خردادماه ١۴٠٢ با حضور در منزل عبدالحمید نعمتیان و […]

دیدار و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان دیدار و تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد روز چهارشنبه ٢۴خردادماه ١۴٠٢ با حضور در منزل عبدالحمید نعمتیان و عثمان نیک‌منش هنرمندان پیشکسوت ناز‌ک‌‌کاری و منبت چوب و احجام چوبی، از یک عمر فعالیت و خدمات ماندگار این استادان برجسته در حوزه صنایع‌دستی تجلیل کرد.

او در این دیدار که با همراهی معاون صنایع‌دستی استان کردستان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج و جمعی از فعالان این حوزه انجام شد، گفت: استان کردستان با داشتن هنرمندان و صنعتگران تلاشگر و متعهد در بخش صنایع‌دستی از ظرفیت خوبی در این عرصه برخوردار است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

مهرزاد با بیان اینکه کردستان توانمندی‌ها و هنرمندان برجسته و زبردستی دارد که مشابه آن‌‌ها را کمتر در کشور می‌توان پیدا کرد، اظهار کرد: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی استان سرمایه‌های ماندگار این مرزوبوم هستند و وظیفه همگان است که قدر این سرمایه‌های مهم و ارزشمند را بدانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: هنر نازک‌کاری حدود یک قرن‌و‌نیم قدمت دارد و به گفته استادکاران این رشته، بنیان‌گذار این هنرصنعت زیبا در سنندج مرحوم، استاد نعمت‌الله نعمتیان پدر مرحوم استاد حمید نعمتیان بوده که بعدا به استاد عبدالحمید منتقل شده است.

او عنوان کرد: کسب نشان ملی همای زرین و کسب گواهینامه درجه یک هنری که معادل مدرک دانشگاهی دکترا می‌باشد، از جمله افتخارات این استاد برجسته در حوزه صنایع‌دستی کردستان است.

مهرزاد یادآور شد: خدمات سه نسل از خانواده نعمتیان موجب شده سنندج و کردستان به‌عنوان مهد نازک‌کاری ایران اسلامی و حتی جهان شناخته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: همچنین عثمان نیک‌منش از جمله هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی کردستان است که بیش از ٣۵ سال است با چوب هنرنمائی می‌کند.

او با بیان اینکه الفاظ جلاله الله در آثار این هنرمند توانمند کردستانی به وفور تجلی یافته است، افزود: او تاکنون در بیش از ٨٠ نمایشگاه گروهی و انفرادی داخل و خارج از کشور حضور داشته‌است.

مهرزاد یادآور شد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده، لازم است تا این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته و از فعالان این عرصه حمایت بیشتری صورت گیرد.