اجرای خیابانی تئاتر ” فتح قریب” در بیجار به همت حوزه هنری شهرستان بیجار تئاتر خیابانی “فتح قریب” نخستین تجربه هنرجویان کارگاه تئاتر حوزه هنری با موضوع غزه از ۱۷ آبان ماه در خیابان های شهر بیجار اجرای عمومی می گردد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ناصر قربان پور کارشناس فرهنگی […]

اجرای خیابانی تئاتر ” فتح قریب” در بیجار


به همت حوزه هنری شهرستان بیجار تئاتر خیابانی “فتح قریب” نخستین تجربه هنرجویان کارگاه تئاتر حوزه هنری با موضوع غزه از ۱۷ آبان ماه در خیابان های شهر بیجار اجرای عمومی می گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ناصر قربان پور کارشناس فرهنگی حوزه هنری شهرستان بیجار با اشاره به ویژگی ها و تأثیرگذاری هنر بر مخاطب گفت: زبان هنر گویاترین زبان و قوی ترین ابزار در جهت بیان مسائل پیرامون است و امروز از آن به عنوان یکی از ابزار مهم جریان سازی استفاده می گردد.
این کارشناس فرهنگی و هنری با محکوم کردن جنایت و ددمنشی رژیم غاصب و صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه ادامه داد: بر همین اساس هنرمندان وابسته به حوزه هنری با بهره مندی زبان هنرتئاتر نفرت و انزجار خود را نسبت به این فاجعه تلخ جهانی با اجرای نمایش خیابانی ” فتح قریب” به نمایش می گذارند.
وی با اشاره به واکنش های به موقع هنرمندان ایران اسلامی در دفاع از مظلومین گفت: هنرمندان ثابت کرده اند که در هیج کجا دست از حمایت از مظلومین تاریخ برنداشته و با هر ابزار منحصر به فرد که همانا قلم و بیان و اجراست از آزادی خواهان حمایت و تنفر و انزجار خود از ظالمیین را به تصویر در می آورند.
وی افزود:این اجرا که با موضوع کشتار کودکان بی گناه غزه است به کارگردانی “مجتبی فیضی زاده “از دانش آموختگان دانشگاه سوره و با بازیگری دوازده نفر از هنرجویان دوره های آموزشی حوزه هنری شهرستان بیجار چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح در بیجار پیاده راه شهید اردلان و سپس در میدان آیت ا… فاضل گروسی اجرای عمومی خواهند داشت و در ادامه به مدت یک هفته در مدارس منتخب شهرستان بیجار برای دانش اموزان اجراء خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی