رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به احداث راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان گفت: با این راکتور، ایران به مرکز بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تبدیل خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،صبح امروز پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ و همزمان با سفر محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان […]

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به احداث راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان گفت: با این راکتور، ایران به مرکز بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،صبح امروز پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ و همزمان با سفر محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به استان اصفهان، کلنگ آغاز ساخت احداث راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان با حضور جمعی از مسئولان استانی و سازمان به زمین زده شد.

محمد اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت به مردم ایران به خصوص هموطنان در استان فارس در پی اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ که بر اثر آن جمعی از زائران به شهادت رسیدند، درباره ساخت راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی در استان اصفهان اظهار داشت: خوشحالیم که با لطف خداوند این پروژه راهبردی و مهم را با تاخیر ۵۰ ساله، اما با باور توانستن و با اعتماد به مهندسان خودمان آغاز کردیم.
وی افزود: این راکتور بخشی از فرآیند سوخت هسته‌ای برای تست و ارزیابی است که سهم مهمی در آموزش و پژوهش دارد. بخشی از فعالیت‌های پژوهشگاه سازمان برای چرخه سوخت در این مرکز استقرار دارد که خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه می‌دهد.