دستورالعمل‌های مراکز «مثبت زندگی» بازنگری شد معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور گفت: دستورالعمل‌های فعلی مراکز مثبت زندگی براساس فناوری‌های نوین بازنگری شده و به زودی مصوب خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سید حسین خادم حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در نهمین جلسه شورای اداری استان با بیان […]

دستورالعمل‌های مراکز «مثبت زندگی» بازنگری شد

معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور گفت: دستورالعمل‌های فعلی مراکز مثبت زندگی براساس فناوری‌های نوین بازنگری شده و به زودی مصوب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سید حسین خادم حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در نهمین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه بخشی از خدمات تخصصی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است تا مددجویان بتوانند در بستر خدمات الکترونیک بدون مراجعه به ادارات با رویکردی محله‌محور خدمت بگیرند، اظهار کرد: دستورالعمل‌های فعلی مراکز مثبت زندگی که برگرفته از چهل سال تجربه مفید سازمان بهزیستی در خدمات اجتماعی است براساس فناوری‌های نوین بازنگری شده و به زودی مصوب خواهد شد.

وی افزود: رویکرد محله محور مراکز مثبت زندگی، بافت اجتماعی خانواده را مد نظر داشته که یکی از مأموریت‌های مراکز مثبت زندگی تشکیل شناسنامه سلامت اجتماعی محله با همکاری سایر مؤسسات همراه است و با بازنگری دستورالعمل‌های خدمات اجتماعی بهزیستی، خانواده محوریت خدمات اجتماع محور و برنامه‌های توانمندسازی بهزیستی در بخش غیردولتی خواهد بود.
معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور به وارد شدن مراکز فعلی به عرصه رقابتی اشاره کرد و گفت: نظارت‌ها بر مراکز مستقیماً روی رتبه‌بندی آنها اثر خواهد گذاشت و پس از اجرای رتبه بندی دریافتی مراکز تفاوت پیدا خواهد کرد و در صورتی که حد نصاب رتبه بندی را نیاورند، از فرایند خدمات بهزیستی کنار گذاشته خواهند شد.
خادم حسینی با بیان اینکه این رتبه بندی هر سال یک بار صورت خواهد گرفت، افزود: بزرگ‌ترین چالش مراکز مثبت زندگی در آغاز راه اندازی این بود که تعاریف موجود از خدمات این مراکز برای همه به یکسان نبوده و در برخی از رده‌های کارشناسی سوتفاهم‌هایی ایجاد شده بود که اساساً چرا این رویکرد آغاز شده است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در حمایت از افراد خدمت گیرنده و مددجویان بهزیستی گفت: همه ارکان بهزیستی کشور، محوریت فرایندهای خدمات اجتماعی با خانواده و برای بهبود خانواده‌های دارای افراد خدمت گیرنده بهزیستی، نیاز به حمایت‌های مالی و اجتماعی و توانمندسازی خانوارها می‌دانند که به همین منظور در سال‌های اخیر سعی شده است نگاه‌های فرد محور اندکی که در برخی بخش‌ها وجود داشته اصلاح شود.
معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شیوه‌نامه‌ی مددکاری اجتماعی برای اولین بار در بهزیستی در خلال دستورالعمل‌های بازنگری شده نوشته شده که یکی از کارهای مهم در پشتیبانی مراکز مثبت زندگی این است.
خادم حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بازررسی‌های انجام شده از مراکز مثبت زندگی در اردبیل و با توجه به نیاز استان اردبیل برای توسعه این خدمات در دو بخش شاهرود و لاهرود، ظرفیت‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته و به زودی مجوز آن صادر خواهد شد.