شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در آستانه سفر به آنکارا بر ضرورت مدرن سازی و کارآمد سازی راه آهن پاکستان-ایران-ترکیه تاکید کرد و گفت این شبکه ریلی می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های حمل و نقل کالا افزایش فعالیت های اقتصادی و تجاری بین سه کشور ایفا کند. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در آستانه سفر به آنکارا بر ضرورت مدرن سازی و کارآمد سازی راه آهن پاکستان-ایران-ترکیه تاکید کرد و گفت این شبکه ریلی می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های حمل و نقل کالا افزایش فعالیت های اقتصادی و تجاری بین سه کشور ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای خبری رادیو پاکستان، شهباز شریف این مطلب را در آستانه سفر رسمی خود به ترکیه در مصاحبه اختصاصی با رسانه ترکیه ای” خبر گلوبال” بیان کرد.

شهباز شریف همچنین از اراده جدی پاکستان و ترکیه برای افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور به پنج میلیارد دلار در مدت سه سال آینده سخن گفت.

نخست وزیر پاکستان ضمن اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران ترک در خصوص امنیت سرمایه شان در پاکستان، از آنان خواست در زمینه انرژی خورشیدی و برق آبی در پاکستان سرمایه گذاری کنند، زیرا ترکیه در این زمینه ها تجربه زیادی دارد. وی تاکید کرد پروژه‌هایی مانند سد دیامر-باشا در پاکستان زمینه زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک دارند.

وی همچنین بر ضرورت مدرن سازی و کارآمد سازی راه آهن پاکستان-ایران-ترکیه تاکید کرد و گفت این شبکه ریلی می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های حمل و نقل کالا افزایش فعالیت های اقتصادی و تجاری بین سه کشور ایفا کند.

شهباز شریف گفت: پاکستان می تواند نیروی کار ماهر و نسبتا ارزان تری برای شرکت های ترکیه ای فراهم کند و این یک وضعیت برد-برد برای هر دو کشور خواهد بود. وی اضافه کرد: این اقدام فرصت های جدیدی را برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری مشترک باز خواهد کرد

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به سوالی گفت: پاکستان و ترکیه مشارکت استراتژیک قوی دارند و اسلام آباد با شرکت های کشتی سازی ترکیه وارد سرمایه گذاری مشترک شده است. وی خاطرنشان شد بخشی از این پروژه در ترکیه و بقیه در کارخانه کشتی سازی کراچی در حال ساخت است.

شهباز شریف همچنین از حمایت ترکیه از پاکستان در موضوع کشمیر قدردانی کرد گفت که متقابلا، تمامیت ارضی و حاکمیت ترکیه برای پاکستان بسیار مهم است.