رئیس بنیاد مسکن با بیان این که الان ما حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در نقاط مختلف کشور در حال ساخت داریم گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی در طرح نهضت ملی مسکن دریافت می کنند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، اکبر نیکزاد گفت: روستاها جاهای ارزشمندی هستند و عمران و […]

رئیس بنیاد مسکن با بیان این که الان ما حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در نقاط مختلف کشور در حال ساخت داریم گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی در طرح نهضت ملی مسکن دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، اکبر نیکزاد گفت: روستاها جاهای ارزشمندی هستند و عمران و آبادانی روستاها جزو برنامه‌های اصلی مسئولان است.

وی افزود: در عمران روستاها یکی از اصلی ترین مطالب نوسازی مسکن‌های روستایی است که با توجه به نظر رئیس جمهور و وزیران و نماینده‌ها وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت گیریِ سفته‌ی زنجیره ایِ سه نفره برای روستاییان عزیز مصوب شد.

نیکزاد ادامه داد: بانک‌های عامل این تسهیلات را می‌پردازند و کار ارزشمندی برای روستاییان گرامی و عزیز کشور است که خانه‌های غیرمقاوم خود را تخریب کرده و نسبت به احداث بنای مقاوم اقدام کنند و این باعث می‌شود در حوادث قهری خیالمان راحت باشد و نگران نباشیم. مثل زلزله و این‌ها و هم از بابت کیفیت زندگیِ مردمِ روستاییان عزیز خوشحال می‌شویم که فرزندان عزیز و بزرگوارمان در روستاها، همان امکانات مردم عزیز شهری را داشته باشند.

وی افزود: در ادامه این بحث، بحث مسکن در شهرها هم مورد توجه قرار گرفته و کارهای خوبی برای اقشار کم درآمد در حال انجام است. در بحث نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن بایستی کمک می‌کرد و الان ما حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در نقاط مختلف کشور در حال ساخت داریم.

نیکزاد گفت: در بحث بهزیستی برای افراد تحت پوشش بهزیستی از طرف سازمان بهزیستی با نظر دولت و مجلس برای افراد تحت پوشش ۱۰۰ میلیون بلاعوض در نظر گرفته شده؛ یعنی در بحث نهضت ملی مسکن یک مقدار از هزینه ساخت، وام است و یک مقدار هم باید آورده متقاضی باشد.ولی چون این متقاضیان ما یک مقدار از نظر مالی ضعیف هستند، بهزیستی تا ۱۰ هزار واحد را تفاهم کرده و تعهدنامه امضا کردیم که به هر کدام از این عزیزان تحت پوشش ۱۰۰ میلیون بلاعوض در هزینه ساخت و آورده متقاضی کمک شود.

وی افزود: این مبلغ در خصوص کمیته امداد به ۷۰ میلیون تومان رسیده و رئیس کمیته پیگیر است این عدد را افزایش دهد.

نیکزاد گفت: با بنیاد مستضعفان هم تفاهم نامه ۲۰هزار واحدی امضا کردیم که در نقاط مختلف کشور برای افرادی که از نظر مالی مشکل دارند، واحد مسکونی ساخته شود. تعهد رئیس بنیاد مسکن این بود که برای هر واحد۵۰ میلیون تومان بلاعوض، ۲هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد و ۸ تن سیمان هدیه کند و از این ۲۰ هزار واحد تعهدِ ما، الحمدلله تا دهه فجر ۱۰هزار واحد آماده می‌شود.