به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: قرار مجرمیت و کیفرخواست قاتل محیط بانان در دادسرای بوانات صادر شد. وی گفت: با پیگیری‌های دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم استان تحقیقات پرونده قتل محیط بان و همیار محیط زیست در دادسرای شهرستان بوانات به اتمام رسید […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: قرار مجرمیت و کیفرخواست قاتل محیط بانان در دادسرای بوانات صادر شد.

وی گفت: با پیگیری‌های دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم استان تحقیقات پرونده قتل محیط بان و همیار محیط زیست در دادسرای شهرستان بوانات به اتمام رسید و قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهم پرونده با اتهامات قتل عمدی دو نفر مرد مسلمان، حمل سلاح شکاری غیر مجاز ، شکار غیر مجاز و همچنین ایراد جرح عمدی یک نفر دیگر از همیاران محیط زیست صادر شد
.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ادامه روند رسیدگی و صدور رأی نهایی این پرونده در دادگاه کیفری یک استان فارس انجام خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد متهم ۳۲ ساله پرونده جهت شکار غیر مجاز به زیست بومی در بوانات مراجعه کرده است که پس از ممانعت محیط بانان و در ادامه درگیری مسلحانه باعث شهادت یک محیط بان و یک همیار محیط زیست شد.
۶ خرداد ماه طی درگیری ایجاد شده در منطقه دره باغ شهرستان بوانات یک محیط بان و یک همیار محیط زیست در درگیری با شکارچی غیر مجاز به شهادت رسیدند و یک محیط بان نیز زخمی شد.
شهرستان بوانات در شمال شرقی استان فارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد.