وزیر امور خارجه کانادا روز سه شنبه گفت که ناتو در دوره سرمای زمستانی کنونی به صور کامل از اوکراین پشتیبانی خواهد کرد و هدف قرار گرفتن شبکه برق و زیرساخت های شهری و غیرنظامی، تنها موجب افزایش حمایت هم پیمانان از این کشور خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای روزنامه […]

وزیر امور خارجه کانادا روز سه شنبه گفت که ناتو در دوره سرمای زمستانی کنونی به صور کامل از اوکراین پشتیبانی خواهد کرد و هدف قرار گرفتن شبکه برق و زیرساخت های شهری و غیرنظامی، تنها موجب افزایش حمایت هم پیمانان از این کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای روزنامه گاردین لندن؛ ملانی جولی در حاشیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بخارست (پایتخت رومانی)، افزود: ناتو هنگام مذاکره نهایی کی یف در باره راه حل سیاسی با مسکو، به تقویت اوکراین می پردازد.

وی افزود: ناتو به شدت بر حمایت از اوکراین در دوره دشوار زمستان متعهد است، حتی اگر پایان این درگیری، همچنان دور از دیدرس قرار داشته باشد.

به گفته جولی؛ روسیه به هیچ روی آماده مذاکره نیست، بنابراین هدف کنونی ما تنها تقویت موضع اوکراین در جبهه های نبرد از طریق قرار دادن کمک نظامی، اطلاعات و حمایت مالی در اختیار کی یف است که به معنی تقویت واقعی و عملی آن در مذاکرات آتی است. زیرا در نهایت همانند هر درگیری دیگری، راه حل دیپلماتیک وجود خواهد داشت، هر چند هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.
به رغم گزارش هایی در باره ملاحظه کاری فزاینده غرب در باره ادامه تحویل تسلیحات به اوکراین که پرهزینه است و نگرانی در باره سرعت استفاده از این مهمات در اوکراین، جولی، بر حمایت نیرومند از این کشور تاکید کرد.
اوکراین در پی حملات پیاپی موشکی روسیه به تاسیسات انرژی اطراف کی یف پایتخت، دچار کمبود برق و قطع موقت عرضه تدارکات زمستانی شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ها به نقل از سخنان امروز ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در افتتاحیه اجلاس بخارست نوشتند که ضمن تاکید دوباره بر حمایت از اوکراین، هشدار داد: با وجود پرداخت بهای گزاف کشورهای عضو این سازمان نظامی، برای جنگ در این کشور شرق اروپا، اما این ائتلاف غربی از حمایت از اوکراین دست نخواهد کشید.

وی از دیگر کشورهای عضو خواست تا در زمستان پیش رو کمک های بیشتری به این کشور اختصاص دهند تا بتواند از پس سرما و بی برقی ناشی از حملات روسیه به زیرساخت هایش برآید.