تایوان از هجوم هواپیماهای بمب افکن چینی بی سابقه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، وزارت دفاع این جزیره روز سه‌شنبه اعلام کرد که چین ۱۸ فروند هواپیمای بمب‌افکن H-6 با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را به منطقه دفاع هوایی تایوان ارسال کرده است، زیرا پکن به افزایش فشار بر این جزیره خودگردان […]

تایوان از هجوم هواپیماهای بمب افکن چینی بی سابقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، وزارت دفاع این جزیره روز سه‌شنبه اعلام کرد که چین ۱۸ فروند هواپیمای بمب‌افکن H-6 با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را به منطقه دفاع هوایی تایوان ارسال کرده است، زیرا پکن به افزایش فشار بر این جزیره خودگردان ادامه می‌دهد.

به گفته وزارت دفاع تایوان، ۱۸ بمب افکن بخشی از مجموع ۲۱ هواپیمای جنگی چینی بودند که به منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان – یک حائل از حریم هوایی که معمولاً به آن ADIZ گفته می شود – در بازه زمانی ۲۴ ساعته از صبح دوشنبه تا صبح سه شنبه فرستاده شدند.

این وزارتخانه گفت که وضعیت را زیر نظر دارد و از جت های جنگنده و همچنین سامانه های موشکی زمینی برای ردیابی هواپیماهای چینی استفاده می کند.

این پروازها بیشترین تعداد پروازهای H-6 را در یک دوره ۲۴ ساعته از زمانی که تایپه شروع به انتشار داده های روزانه در مورد تهاجم جنگنده های چینی در سال ۲۰۲۰ کرد، نشان می دهد.