روایت‌های ناصواب از جامعه ایرانی باید شکسته شود عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دنیای امروز جنگ روایت‌ها شکلی پیچیده‌تر به خود گرفته است، گفت: باید حرکتی اثرگذار ترسیم شود تا روایت‌های ناصوابی که برای جامعه ایرانی به صورت انفجاری خلق شده را بشکنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

روایت‌های ناصواب از جامعه ایرانی باید شکسته شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دنیای امروز جنگ روایت‌ها شکلی پیچیده‌تر به خود گرفته است، گفت: باید حرکتی اثرگذار ترسیم شود تا روایت‌های ناصوابی که برای جامعه ایرانی به صورت انفجاری خلق شده را بشکنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فرزانه کلاهدوزان در نطق میان دستور جلسه علنی شورا با تسلیت سالروز وفات حضرت سکینه خاتون دختر با کمال و با فضیلت امام حسین (ع) اظهار کرد: رباب، مادر ایشان نامش را به واسطه حیا و آرامشی که داشت سکینه نامید و امام حسین (ع) نیز در کربلا ایشان را به عنوان بهترین زنان نام نهاد.

وی افزود: براساس گزارش‌های موجود در مقاتل حضرت سکینه در واقعه عاشورا حضور داشتند و امام حسین (ع) پس از وداع با اهل بیت خود سپس به سوی سکینه رفته و او را که در گوشه‌ای می‌گریست به صبوری دعوت کرده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حضرت سکینه (س) را باید اسطوره حیا و عفاف و حجاب نامید، گفت: حجاب و عفاف مسئله‌ای است که در روزهای اخیر موجب نگرانی مردم ایران شده و دشمنان ایران با همگرایی جمعی در داخل کشور، سوء استفاده از دختران را هدف قرار داده و اقدام به توهین به مقدسات، تشویق به رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف قانون می‌کنند.

وی ادامه داد: امید است مردم و مسئولان در کنار هم با همدلی و حضور آگاهانه مانند همیشه خیال خام دشمنان را نقش بر آب کنند.

کلاهدوزان با بیان اینکه امروز در عصر جنگ شناختی و نبرد روایت‌ها هستیم، گفت: در همه دوران‌ها جنگ روایت‌ها وجود داشته و روایت قدرتمند است که پیروز شده و جریان اجتماعی ایجاد کرده است.

وی افزود: در زمانه ما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امپراطوری رسانه‌ها این جنگ به صورت پیچیده‌ای در حال اجراست و نکته جالب توجه اتفاقی است که دیروز با آن مواجه بودم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حالی که خود شاهد وقایع دانشگاه اصفهان بودم در تماس تلفنی که دوستان و آشنایانی که آن‌ها را به صداقت قبول داشتم روایت اینجانب را از حوادث را نپذیرفتند، یا به سختی پذیرفتند و روایت خلق شده در فضای مجازی که متفاوت از اصل ماجرا بود را قبول کردند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این مشکل هر کس وظیفه دارد که یکی از مهمترین وظایف بر دوش رسانه‌های منصف و انقلابی ایران است، گفت: این وظیفه، اطلاع رسانی شفاف، صحیح، به هنگام با همراهی نهادهای متولی است.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع باید حرکتی اثرگذار ترسیم شود و روایت‌های ناصوابی که برای جامعه ایرانی به صورت انفجاری خلق شده را بشکنیم.

کلاهدوزان اظهار کرد: در روایت زنان نیز باید ابتدا خود زنان پرچم دار بوده که البته همراهی مردان را می‌طلبد. در این موضوع نیازمند قرائت خوب و فرصت شناسانه از زنان توانمند عفیف و غیرتمند ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز زنان و دختران ما برای نقش آفرینی اجتماعی و خانوادگی از همیشه آماده‌تر هستند، گفت: براساس روایت زن از منظر مقام معظم رهبری، با زن شرقی و غربی مواجه هستیم. اما الگوی سوم، زن تراز انقلاب اسلامی است که در تقابل با دو روایت دیگر است. و در روایت سوم، بحث از وحدت و مدیریت نقش‌ها توسط بانوان است. پذیرش روایت سوم، بی شک با نیاز به الگوی سوم زن محقق نمی‌شود مگر با ارائه الگوی سوم مرد و خانواده.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حلقه مفقوده زنان و خانواده، نیازمند توجه به عنصر مردان در جامعه است، گفت: امروز به جامعه بانوان اطراف که نگاه می‌کنیم فقط خانواده و تربیت فرزند جوابگوی احساس آرامش و موثربودنشان نیست. نیرویی آن‌ها را به حرکت مضاعف می‌خواند. انسان امروز مقدمه ساز ظهور است پس باید به پا خیزد. در این راستا حرکتی تمدن ساز به نام راهپیمایی اربعین کلید خورده و مغناطیسی در این زمان از سراسر جهان انسان‌ها را گرد هم می‌آورد. و مکانی به نام کربلا و نامی به نام حسین در سراسر جهان شنیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اربعین امروز زمینه ساز گفتمانی است که فردای ظهور نیاز دارد و آن شناساندن حسین به جهان است، اظهار کرد: زمانی که جهان مبهوت حرکت اربعین بود حرکتی در جبهه مقابل کلید خورد و جهان و زن امروز را در سرگردانی و تحیر وارد کرد.

کلاهدوزان بیان کرد: در جبهه مقابل تفکر حاکم بر اساس اصالت انسان شکل گرفته که جوان امروز را به تکاپو وا می‌دارد و او را بین دو راهی اصالت خود و انسان کامل در آمد و شد برده و دچار سرگشتگی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های نجات و برون رفت از این وضعیت، رویکردی متناسب با هوش و بینش و نقش موثر دادن به جوان است که توسط متولیان امر قابل دست یابی است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آنچه هر دم این نیاز را گوشزد می‌کند نیاز به آگاهی از زمانه و فعال بودن چون پرستاری دلسوز است، گفت: پس حرکتی آرام بخش خواهد بود که در راستای مولفه‌های جامعه مهدوی باشد. هرآنکه به فکر دیگران باشد و فضای جامعه را رهبری کند بی شک مقدمه ساز تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به هفته سالمندان گفت: بر اساس آمار، کشور به سوی سالمندی حرکتی دارد که نیاز به توجه از سوی همگان را دارد. در این راستا روز جمعه در جلسه ماهیانه اعضای شورا با نمایندگان مجلس، شهردار و فرماندار برگزار شد، مقرر شد مطابق با قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده قرارگاهی با همین عنوان در شهرداری با همراهی شورا تشکیل شده و به صورت ویژه وظایف شهرداری در قانون یاد شده را پیگیری و اجرا کند.

کلاهدوزان بیان کرد: این هفته شاهد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتل داری در اصفهان هستیم که نگاه ویژه به مقوله گردشگری برای حل مشکلات شهر و استان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده در این راستا قابل تقدیر بوده است از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر گردشگری سلامت که مراتب قدردانی خود را اعلام می‌دارم