افتتاح ۳ ابر پروژه برای شهرداری سنندج/راه اندازی اینترنت ۵G در استان کردستان همزمان با دهه مبارک فجر استاندار کردستان از افتتاح ۳۴۴ پروژه با ۲ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی ۲۰ طرح با هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان هزینه در دهه مبارک فجر خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

افتتاح ۳ ابر پروژه برای شهرداری سنندج/راه اندازی اینترنت ۵G در استان کردستان همزمان با دهه مبارک فجر

استاندار کردستان از افتتاح ۳۴۴ پروژه با ۲ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی ۲۰ طرح با هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان هزینه در دهه مبارک فجر خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز و در جلسه با اصحاب رسانه استان کردستان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: یکی از اضلاع اصلی خدمت و رکن بسیار مهمی در انجام وظایف مرتبط با رسانه‌ها است و هر نوع خدمتی بدون پیوست رسانه ای ابتر و ناقص خواهد بود.

وی افزود: در شرایطی کنونی که ما تحت هجمه بسیار سنگین رسانه‌های معاند قرار داریم، نقش و رسالت اصحاب رسانه به مراتب سخت تر و تعیین کننده تر خواهد بود

استاندار کردستان با بیان اینکه در ماه‌های گذشته پیش قراول همه اغتشاشات و اقدامات طراحی شده دشمن، رسانه‌های ضد انقلاب بودند، خاطر نشان کرد: این می‌طلبد که همچنان که تا به الان پرتلاش و پر توان در راستای کار رسانه‌ای قرار داشته‌اید پس از این هم همینطور باشد و رسانه‌ها توطئه‌های دشمن را بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقایسه امروز استان کردستان با روزهای آغازین انقلاب اسلامی برای کسی که بخواهد این شرایط را تطبیق دهد مقدور نیست، گفت: تغییرات بنیادینی در استان کردستان رخ داده است و قطعا نارسایی‌هایی هم هست که باید با جدیت دنبال شود و برطرف گردد.

به گفته زارعی کوشا در استان کردستان و در سالی که گذشت تمرکز جدی دولت بر این بوده که در حوزه عمرانی پروژه‌های عمرانی فعال شود و زمینه‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری بیشتر گردد که نیازمند پیگیری‌های مستمر نیز می‌باشد.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌هایی که مقدمات اجرای عملیات آن فراهم شده است در دهه مبارک فجر کلنگ‌زنی خواهند شد که این پروژه‌ها در مجموعه دولت با ایجاد سامانه‌ای به نام سامانه منتاک که تمام پروژه‌های عمرانی کشور در این سامانه ثبت شود که مورد کلنگ‌زنی قرار می‌گیرند.

استاندار کردستان افزود: در مجموع آنچه تا امروز ثبت شده ۳۴۴ پروژه آماده افتتاح است که ۲۰ پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد که چشم‌انداز ما این است که پروژه‌های دیگری نیز در روزهای آینده اضافه شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح در دهه مبارک فجر خواهیم داشت، افزود: بودجه اختصاص یافته به پروژه‌های مطرح شده ۶۲ درصد افزایش ریالی نسبت به سال گذشته دارد

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۴ هزار میلیارد تومان ما پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی داریم.

کلان پروژه پتروشیمی بعثت با ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری هدیه سفر ریاست‌جمهوری

وی از اجرای کلان پروژه سرمایه‌گذاری در استان خبرداد و بیان داشت: پروژه پتروشیمی بعثت را داریم که تسهیلات بانکی آن با عنایت به سفر رئیس جمهور تامین شد و ۵ بانک به عنوان تامین کننده مالی این پروژه وارد شدند و کنسرسیوم ویژه‌ای در جهت این پروژه ایجاد شد و امروز خوشبختانه فرایندهای این کار انجام شده است و پس از تایید صندوق توسعه ملی می‌توانیم در همین دهه مبارک فجر شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه باشیم که ان‌شاءالله تا پایان عمر دولت شاهد بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ خواهیم بود.

زارعی کوشا همچنین به سه ابر پروژه برای شهرداری سنندج اشاره نمود و افزود: این پروژه‌ها با قرارگاه خاتم مورد توافق قرار گرفته است که چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان رقم هزینه‌کرد این پروژه‌ها خواهد بود.

وی از راه اندازی اینترنت ۵G در استان کردستان همزمان با دهه مبارک فجر خبرداد و گفت: استان کردستان جزو اولین استان‌هایی است که در مرحله اول مردم عزیز مرکز استان از اینترنت ۵G برخوردار خواهند شد و پس از آن در تمامی استان شبکه  ۵G پوشش قرار داده می شود که در دهه فجر رقم خواهد خورد.

به گفته وی در بحث سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی پروژه‌های بزرگی در استان داریم که سایت گلخانه‌ای سقز با ۹۸۰ میلیارد تومان یکی از این پروژه‌ها خواهد بود و احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی برای دانشجویان دانشگاه کردستان و نیز بیمارستان تامین اجتماعی در دیواندره و سقز از آن جمله خواهد بود

سیستم اداری کردستان چابک نیست

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توسعه در بخش های مختلف، مقایسه امروز کردستان با قبل از انقلاب به هیچ وجه مقدور نیست، افزود: با وجود پیشرفت‌ها، نارسایی هایی نیز وجود دارد و به دنبال رفع آن هستیم، در سالی که گذشت تلاش ما در حوزه عمرانی اتمام پروژه های نیمه تمام و فراهم کردن زمینه برای توسعه سرمایه گذاری بود که البته توفیقاتی نیز حاصل شد.

وی منشا اصلی عقب ماندگی در بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری را بوروکراسی اداری دانست و ادامه داد: مدیران باید با نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌ها، زمینه رضایت مندی مردم و سرمایه گذاران را فراهم کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه سیستم اداری استان چابک نیست، افزود: تلاش ما اصلاح سیستم اداری و رفع ناکارآمدی دستگاه‌ها است.

تحریم اتحادیه اروپا مایه افتخار است

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به تحریم های اروپا ضد خود و برخی مقامات کشور اشاره و آن را مایه افتخار دانست.

استاندار کردستان اضافه کرد: تحریم اروپا و دشمنان علیه ما، نه تنها ناراحت کننده نیست بلکه مایه خوشحالی است و دلیل تحریم ها این است که دشمن طی اغتشاشات اخیر به اهداف خود نرسید.

زارعی کوشا ادامه داد: طی اتفافات ماه های گذشته، با وجود اینکه کردستان کانون اغتشاش و تبلیغات رسانه ای دشمنان بود اما از لحاظ بروز خسارت و آسیب، از خیلی از استان های دیگر وضعیت بهتری داشتیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن همدان – سنندج نیز گفت: این طرح بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد اما برای اتمام آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در سفر رئیس جمهور به استان اعتبار مورد نظر مصوب شد.

استاندار کردستان مطالبات پیمانکاران این پروژه از دولت را بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یافته است.

زارعی کوشا اضافه کرد: در صورتیکه از اعتبار مورد نیاز، ۸۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یابد، طی چهار ماه اول سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

کاهش تورم هفت درصدی در استان طی یکسال اخیر، کسب رتبه سوم کردستان در زمینه تولید و خرید گندم در کشور، تلاش برای اتمام طرح کریدور شمال – جنوب و احداث ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی در سال جاری، از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مهمترین پروزه عمرانی کردستان کریدور است

استاندار کردستان در بخش پایانی این جلسه و در پاسخ به سوال خبرنگار کردتودی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان کردستان، گفت: مهمترین پروزه عمرانی کردستان کریدور است که جزو پروژه‌هایی است که خیلی مورد توجه بوده است و جلسه ما با وزارت راه نیز در موضوع کریدور است و به جد روی این موضوع وقت گذاشته شده است

وی ادامه داد: شرایط جاده ای در استان کردستان شرایط خوبی نیست و خیلی با میانگین کشوری فاصله داریم اما با این حال در سال گذشته ۳ برابر میانگین سال های قبل احداث راه روستایی داشته‌ایم.