الماسی‌وند، سرپرست حوضه آبریز زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی فلات در اجلاس مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران با عنوان “بدون تاخیر”اظهار داشت:براساس تاکید ریاست جمهوری بر حل مشکل آب اصفهان، تیمی در وزارت نیرو تشکیل و از اطلاعات موجود جهت ارائه راهکار استفاده شد. پس از آن نیز گزارشی در اواخر مردادماه سال جاری […]

الماسی‌وند، سرپرست حوضه آبریز زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی فلات در اجلاس مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران با عنوان “بدون تاخیر”اظهار داشت:براساس تاکید ریاست جمهوری بر حل مشکل آب اصفهان، تیمی در وزارت نیرو تشکیل و از اطلاعات موجود جهت ارائه راهکار استفاده شد. پس از آن نیز گزارشی در اواخر مردادماه سال جاری به ریاست جمهور ارائه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،علیرضا الماسی وند گفت:درحال حاضر بسته‌های کاری و زمان‌بندی انجام اقدامات برای وزارتخانه‌های مرتبط ارسال شده و همه ملزم به مشارکت شده‌اند.

امروز کسی نمی‌تواند مسئله فرونشست در اصفهان را نادیده بگیرد چراکه با جان مردم مرتبط است.

کشاورزی نباید بیش از ظرفیت موجود منابع آبی انجام شود چراکه نتیجه آن خشک شدن کامل چاه‌ها و منابع زیرزمینی خواهد بود.

الماسی اذعان کرد:برداشت از منابع آبی برای آبیاری باغات با بی‌نظمی انجام می‌شود در حالیکه سایر کشاورزان از سهم قانونی خود محروم شده‌اند.

ظرف دو ماه آینده همه ایستگاه‌های پمپاژ در مسیر آب زاینده‌رود نصب می‌شود تا هیچ‌کس نتواند مازاد بر سهم قانونی‌اش آب برداشت کند. در صورت برداشت اضافه، پمپ از تهران قطع می‌شود.
خبرنگار الهام خانی