اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به اشتغال نیازمندان کردستانی مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از اختصاص قریب به هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به اشتغال زایی نیازمندان کردستانی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی با بیان اینکه کمک به اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان […]

اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به اشتغال نیازمندان کردستانی

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از اختصاص قریب به هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به اشتغال زایی نیازمندان کردستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی با بیان اینکه کمک به اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان یکی از رسالت های اصلی این نهاد مقدس در کنار خدمات حمایتی است، عنوان کرد: در سال جاری اعتبارات ویژه ای در این بخش به استان کردستان اختصاص داده شده است.

وی افزود: پیش بینی شده با پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سال برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

طوسی تصریح کرد: سقف تسهیلات پرداختی یکصد میلیون تومان است و به مشاغلی که به درآمد منجر شود پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی مددجویان و افراد نیازمندی که جزو پنج دهک نخست جامعه باشند و از تسهیلات مشابه اشتغال از سایر منابع استفاده نکرده باشند می توانند از تسهیلات کمیته امداد بهره مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه شرط بهره مندی افراد از این تسهیلات ارائه درخواست از طریق سامانه هوشمند امداد به آدرس soha.emdad.ir است، تصریح کرد: پس از ارائه درخواست، افراد از طریق این سامانه اعتبارسنجی و صحت نیازمندی آنها به صورت هوشمند و پس از تحقیقات میدانی انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از تایید نیازمندی مراحل استعداد سنجی و مشاوره شغلی و فرایند پرداخت تسهیلات و اشتغال زایی انجام می شود.

طوسی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان کردستانی پرداخت شده و با این مبلغ ۳۸۰۰ شغل ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: ۵۵ درصد از مشاغل ایجاد شده در زمینه کشاورزی و دامداری و مابقی هم در زمنیه خدمات، حمل و نقل و صنایع دستی و … بوده است.

وی افزود: ۳۲ درصد از این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان