هوشمندسازی میادین میوه و تره بار در اولویت‌ کاری استان قرار گیرد‌ مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان و ستاد نوروزی نظارت بر بازار در استان از میدان میوه و تره بار سنندج بازدید و از نزدیک مشکلات این صنف مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار […]

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان و ستاد نوروزی نظارت بر بازار در استان از میدان میوه و تره بار سنندج بازدید و از نزدیک مشکلات این صنف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هادی روشن گفت:در راستای رفاه مردم شریف استان در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز به اتفاق مدیر کل محترم تعذیرات حکومتی و سایر مدیران در دستگاه های ذیربط از میدان میوه و تره بار سنندج  بازدید به عمل آمد.

روشن در ادامه عنوان کرد:ما به دنبال ساماندهی و تنظیم بازار در حوزه هستیم زیرا در حال حاضر مدیریت بازار میوه و تره بار در سنندج به شیوه سنتی انجام می‌شود.


وی تصریح کرد:با توجه به مدیریت سنتی بازار میوه و تره بار در سنندج ضروری است که اجرای طرح هوشمندسازی این بازار در استان کردستان در اولویت کاری قرار گیرد روشن همچنین با تاکید بر نظارت قیمت‌ها عنوان کرد:غرفه داران در بحث قیمت‌ها و کیفیت محصولات،باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و قیمت‌ها بر اساس درجه‌بندی محصولات ارائه شود.


وی همچنین عنوان کرد:در حال حاضر از نظر کمی و کیفی در حوزه عرضه میوه و تره بار در استان کردستان مشکلی وجود ندارد. و باتوجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان،خرما با قیمت مصوب برای تنظیم بازار در استان توزیع و عرضه می‌شود.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان تصریح کرد: اولویت ما در بازار میوه و تره بار استان کردستان اجرای طرح هوشمندسازی است زیرا این مهم باعث یکسان سازی قیمت ها و پایش و نظارت کامل و دقیق بر میادین میوه و تربار استان می شود.


وی همچنین تصریح کرد: باید زیرساخت‌ها را برای نظارت کنترل قیمت‌ها در بازار میوه و تره بار مهیا کنیم تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل اتاق اصناف، اتحادیه میوه تربار با دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط است.
روشن در ادامه تاکیدکرد:ساماندهی بازار می‌تواند به کنترل قیمت‌ها و عرضه محصولات با کیفیت منجر شود و تحقق این مهم نیز می‌تواند به رشد تولید و حمایت از کشاورزان و تحقق حقوق مصرف کنندگان کمک کند.