دکتر مرتضوی گفت: باتوجه به ظرفیت منحصر به فرد دانشگاهی در استان، تلاش می کنیم از این ظرفیت به صورت همه جانبه بهره مند شویم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به مناسبت روز دانشجو و […]

دکتر مرتضوی گفت: باتوجه به ظرفیت منحصر به فرد دانشگاهی در استان، تلاش می کنیم از این ظرفیت به صورت همه جانبه بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به مناسبت روز دانشجو و در جمع نمایندگان مجموعه های دانشجویی استان بیان کرد: ظرفیت جوانان دانشگاهی و نیروی انسانی استان از ظرفیت های ویژه و منحصر به فردی است که در کشور زبانزد است.
وی با اشاره به اهمیت بهره مند شدن از این ظرفیت، ادامه داد: دانشجویان امروز مسئولان و مدیران فردای کشور هستند از این رو می طلبد جوانان با یک نگاه جامع به مسائل روز و اجتماع نگاه کنند و تحلیل های دقیق و راهکارهای کارشناسی در امور مختلف ارائه دهند.
دکتر مرتضوی همچنین از تشکیل تیم مشاوران دانشجویی استاندار استقبال کرد و جزییات این موضوع را به دانشجویان سپرد و خاطرنشان کرد: قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استانداری به صورت ویژه در حوزه های علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کند.
استاندار اصفهان افزود: اخیراً مصوبه ای را در شورای برنامه ریزی استان مبنی بر استفاده صنایع بزرگ استان از ظرفیت شرکت های فناور داشتیم.
وی عنوان کرد: براساس این مصوبه صنایع بزرگ استان اجازه ندارند بدون مراجعه به شرکت های فناور استان ابزار، ماشین آلات، دستگاه ها و … مورد نیاز شرکت خود تامین کنند و تنها در صورت محقق نشدن درخواست شرکت در استان اجازه رجوع به شرکت های دیگر کشور را دارد.
استاندار اصفهان یادآور شد: سال گذشته در حوزه بهبود فضای کسب و کار رتبه ۲۳ کشور را داشتیم اما در حال حاضر به رتبه پنجم رسیده ایم که نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار در استان است. همچنین ۲۱۹ واحد تولیدی راکد استان در سال گذشته احیا و به چرخه فعالیت بازگشتند.
گفتنی است نشست صمیمانه استاندار اصفهان با مجموعه های دانشجویی استان بیش از چهار ساعت به طول انجامید و در این نشست نمایندگان دانشجویان پرسش ها و ابهامات خود در زمینه های مختلف ملی، استانی و دانشگاهی را مطرح و دکتر مرتضوی استاندار اصفهان به صورت موردی سوالات را پاسخ داد.