بدقولی های شرکت عمران بهارستان جان مردم شهر را به خطر انداخته است به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان، در واکنش به پاسخ شرکت عمران به درخواست خبرنگاران شهر بهارستان برای تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳، گفت: از رسانه‌های محترم و دغدغه‌مند این شهر برای پیگیری حق […]

بدقولی های شرکت عمران بهارستان جان مردم شهر را به خطر انداخته است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان، در واکنش به پاسخ شرکت عمران به درخواست خبرنگاران شهر بهارستان برای تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳، گفت: از رسانه‌های محترم و دغدغه‌مند این شهر برای پیگیری حق امنیت جانی شهروندان سپاسگزارم. شهرداری بهارستان در ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل وقت شرکت عمران به نبود پیشرفت در تکمیل ساختمان این ایستگاه اعتراض کرد که متأسفانه، بی‌پاسخ ماند.

“عباس کارپرداز، ادامه داد:شرکت عمران، پیشتر نیز از ساخت ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۱ در کنار پمپ بنزین بلوار بهشت خودداری کرده بود. شهرداری، با اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر به شماره ۵۴۷ در ۱۹ مرداد ۱۳۸۸، این ایستگاه را به تنهایی بنا نهاد، اما شرکت عمران حتی از پرداخت هزینه ساخت آن سر باز زد.

وی تاکید کرد: به عنوان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بهارستان، که مسئولیت ایمنی جان شهروندان را بر عهده دارم، از شرکت عمران شهر بهارستان دعوت می کنم به چند سوال زیر پاسخ دهد:

بر اساس قانون ایجاد شهرهای جدید، حتی پس از استقرار شهرداری، شرکت عمران موظف است زمین‌ها را مطابق طرح مصوب آماده‌سازی و واگذار کند. آیا می‌توان تنها به فروش زمین‌ها و گسترش شهر پرداخت و مسئولیت ایمنی را نادیده گرفت؟ آیا شرکت عمران نمی‌داند که هر لحظه تأخیر در رسیدن نیروهای امداد به فاز ۳ بهارستان می‌تواند جان شهروندان را به خطر بیندازد؟

چند بار مدیران عامل شرکت عمران قول خرید نردبان آتش‌نشانی برای ساختمان‌های بلندمرتبه داده‌اند، اما عمل نکرده‌اند؟ اگر حادثه‌ای در این ساختمان‌ها رخ دهد، آیا جان شهروندان برای آن‌ها اهمیت ندارد؟

علت نصب تابلوی “کارفرما: شرکت عمران” بر محل ساخت ایستگاه شماره ۳ چیست، و بر اساس چه توافقی این ساختمان تنها تا مرحله سفت‌کاری ساخته و سپس رها شد؟ اگر تفاهم یا قانونی در این مورد وجود دارد، آن را با مردم به اشتراک بگذارید.

کارپرداز ،با اشاره به اهمیت تکمیل و تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳ اظهار امیدواری کرد: سازمان آتش‌نشانی بهارستان تمامی تجهیزات و خودروهای امدادی را برای استقرار در این ایستگاه آماده کرده است و تنها چشم‌انتظار تحقق وعده شرکت عمران برای تکمیل ساختمان است. امیدواریم به زودی با تکمیل این ساختمان شاهد کاهش زمان امدادرسانی به شهروندان فاز ۳ و روستاهای همجوار باشیم.