محکومیت سه سال حبس نخست وزیر سابق پاکستان در یک پرونده فساد مالی توسط دادگاه عالی اسلام آباد به حالت تعلیق درآمد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی گزارش کردند که دادگاه عالی پاکستان حکم سه سال حبس «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان در پرونده دریافت هدایای خارجی را تعلیق و دستور آزادی […]

محکومیت سه سال حبس نخست وزیر سابق پاکستان در یک پرونده فساد مالی توسط دادگاه عالی اسلام آباد به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی گزارش کردند که دادگاه عالی پاکستان حکم سه سال حبس «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان در پرونده دریافت هدایای خارجی را تعلیق و دستور آزادی وی را صادر کرد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش کرد که شعبه دو قاضی دادگاه عالی اسلام آباد حکم اخیر عمران خان را در ارتباط با اتهام فساد به حالت تعلیق درآورد.

عمران خان از تاریخ پنجم آگوست (۱۴ مرداد ماه) که به اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی در دوران نخست‌وزیری خود از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، به سه سال حبس محکوم شده بود، در زندان به سر می‌برد.

در پی حکم پیشین دادگاه، کمیسیون انتخابات پاکستان، عمران خان را به مدت پنج سال از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی منع کرد.

این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، از زمان برکناری خود از طریق رأی عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲ با بیش از ۱۰۰ پرونده مواجه است و هم‌اکنون در شهر «اتوک» در شمال غربی پاکستان زندانی است.

حکم آزادی عمران خان در حالی صادر شده است که دادگاهی در پاکستان روز گذشته (دوشنبه)، اتهامات قتل علیه «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین این کشور را رد کرد. عمران خان در ماه ژوئن متهم به قتل شده بود .(جزئیات بیشتر)

«نعیم پانجوثا» یکی از وکلای «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این خصوص نوشت: «درخواست ما (تجدیدنظر در حکم عمران خان) مورد پذیرش واقع شد و حکم تعلیق شد».

هنوز مشخص نیست که آیا عمران خان بلافاصله با حکم جدید دادگاه آزاد خواهد شد یا خیر و این مسئله نیز در هاله‌ای ابهام است که وضعیت ممنوعیت مشارکت وی در انتخابات با حکم جدید دادگاه چه خواهد شد.