دومین نشست کارگروه بانوان و خانواده ادارات اصفهان به تشریح آیینه های خورشیدی مزین شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از رکنا، با حضور مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده، رییس حراست فرمانداری ، مشاور بانوان شرکت توزیع برق اصفهان ومشاور بانوان بیش از ۳۰ دستگاه و سازمان اجرایی به میزبانی […]

دومین نشست کارگروه بانوان و خانواده ادارات اصفهان به تشریح آیینه های خورشیدی مزین شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از رکنا، با حضور مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده، رییس حراست فرمانداری ، مشاور بانوان شرکت توزیع برق اصفهان ومشاور بانوان بیش از ۳۰ دستگاه و سازمان اجرایی به میزبانی شرکت توزیع برق اصفهان در پارک فن آوری های نوین بر گزار شد

ادامه سارا صالحی مشاور امور بانوان و مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان  به محورهای مختلف برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: نقش زنان در فرهنگ سازی و پیش برد اهداف در حوزه بهره وری انرژی، غیرقابل انکار است.
 وی به فعالیت های گسترده  ای که از سالهای گذشته تا کنون در حوزه مدیریت مصرف برق و کنترل بار شبکه  انجام شده  اشاره کرد و تصریح کرد: همکاری و تلاش دفتر امور زنان و خانواده در کسب موفقیت طرح های مزبور، ستودنی است .
صالحی در ادامه به معرفی طرح حمایتی برق خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار و بانوان سرپرست خانوار پرداخت و افزود : در طرح توانمند سازی اقشار کم برخوردار با استفاده از ظرفیت قراردادهای خرید تضمینی ۲۰ ساله برق خورشیدی و ابعاد درآمد پایدار ۲۰ ساله برای ایشان با تخصیص تسهیلات بانکی ویژه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: مشمولان این طرح توسط چهار نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی و امور توسعه روستایی و عشایری منتخب می شوند .
وی ابراز داشت: از جمله مزایای این طرح معرفی به بانک های عامل جهت تخصیص و اخذ تسهیلات ویژه تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان  و کار مزد چهار درصد ۸۰ ماه اقساط( ماهانه تقریباً ۱۷ میلیون تومان)  در نظر گرفته شده و در ادامه مشمولین به شرکت توزیع جهت بازدید میدانی امکان‌سنجی نصب و برآوردن نیازهای توسعه اصلاح و بهینه سازی شبکه معرفی می گردند .
مشاور امور بانوان شرکت توزیع برق اصفهان گفت: انتخاب و معرفی پیمانکاران ذیصلاح جهت تامین تجهیز و اجرای طرح از مزایای این طرح است  و همچنین  نظارت بر روند نصب و راه اندازی اجرا و اتصال به شبکه سامانه برق خورشیدی از دیگر شاخص های این طرح می باشد .
وی اظهار داشت: آغاز فرایند بهره برداری ، تولید و تزریق انرژی به شبکه‌ و خرید تضمینی برق و انرژی تولید توسط مالک شبکه در بخش های بعدی اجرایی و تضمین می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود  به ابعاد طرح اشاره کرد و گفت: تعهدات منعقد شده فی مابین سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی استانداری اصفهان تبیین شده است و این طرح در کل کشور  تحت نظارت معاون اول ریاست جمهوری و وزیر نیرو در حال انجام هست و پیش بینی می شود در  پنج سال اجرای طرح؛  تعداد ۵۵۰ هزار خانوار  مشمول شناسایی  و از مزایای ویژه طرح بهره مند شوند.
وی به دیگر مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید انرژی پاک بدون نیاز به مواد اولیه، نیروی کار و نیزبازاریابی، توانمندسازی و ایجاد درآمدپایداربرای خانوارهای مشمول با حفظ عزت نفس و افزایش خودباوری، از جمله این مزایا می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری سهمیه اولیه تخصیصی به استان اصفهان جهت اجرای طرح ۵۷۰۰ خانوار بوده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ واحد خانوار سهمیه بسیج سازندگی, هزار خانوار سهمیه مددجویان بهزیستی هزار خانوار سهمیه مشمولین مددجویی کمیته امداد و هزار خانوار هم سهمیه  تخصیصی امور توسعه روستایی و عشایری می باشد.
صالحی اعلام کرد: پیش‌بینی شده با توجه به مشکلات ویژه کشاورزان شرق اصفهان متاثر از تنش های آبی در صورت پیشرفت کار و تحقق ظرفیت های تخصصی این ظرفیت افزایش یابد.
در ادامه این نشست مصوبه های کمیته ها بررسی شد و پیشنهاد  برخی از سازمانها در حوزه انرژی مطرح گردید