داده های تجاری کره جنوبی نشان می دهد لهستان به عنوان پنجمین منبع تجاری بزرگ کره جنوبی در بازه زمانی ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی به لطف افزایش صادرات صنعت دفاعی تبدیل شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از یونهاپ، براساس داده های سازمان تجارت بین الملل کره جنوبی، این کشور مازاد […]

داده های تجاری کره جنوبی نشان می دهد لهستان به عنوان پنجمین منبع تجاری بزرگ کره جنوبی در بازه زمانی ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی به لطف افزایش صادرات صنعت دفاعی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از یونهاپ، براساس داده های سازمان تجارت بین الملل کره جنوبی، این کشور مازاد ۲.۷۱ میلیارد دلار در تجارت با لهستان از ماه ژانویه تا آوریل را ثبت کرده است که در پی ثبت تجارت ۱۰.۸۵ میلیارد دلار با آمریکا، ۷.۶ میلیارد دلار با ویتنام، ۵.۳ میلیارد دلار با هنگ کنگ و ۳.۶ میلیارد دلار با هند در رتبه پنجم قرار گرفته است.

این سازمان همچنین اعلام کرد در ۴ ماه اول سال جاری میلادی کره جنوبی تانک و وسایل نقلیه نظامی به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار را به لهستان فرستاده است که بالغ بر ۲۰۱ میلیون دلار محصولات مشابه به این کشور اروپای شرقی در تمام سال ۲۰۲۲ بوده است.

لهستان حدود ۴۶۰ میلیون دلار برای خرید تانک های K۲ به کره جنوبی پرداخت کرده است.

سال گذشته لهستان قرادادهایی برای خرید به ارزش حدود ۲۰ تریلیون وون معادل ۱۵.۵ میلیارد دلار برای خرید تانک های K۲، خمپاره اندازهای خودران K۹ و جت های جنگنده FA-۵۰ از شرکت روتم هیوندایی، شرکت هوافضای کره و شرکت صنعتی هوافضای هانوها با کره جنوبی امضا کرد.

با توجه به جنگ روسیه و اوکراین، این کشور اروپایی قصد دارد توانایی‌های دفاعی و بازدارندگی خود را افزایش دهد، بنابراین قراردادهای بزرگی برای خرید تسلیحات با کره جنوبی امضا کرده است.