رئیس جمهور در راس هیئتی سیاسی-اقتصادی به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و نیز دیدار رسمی از ازبکستان، راهی این کشور شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از نهاد ریاست جمهوری،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، ظهر امروز چهارشنبه و در راس هیئتی بلندپایه […]

رئیس جمهور در راس هیئتی سیاسی-اقتصادی به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و نیز دیدار رسمی از ازبکستان، راهی این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از نهاد ریاست جمهوری،
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، ظهر امروز چهارشنبه و در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای کابینه عازم شهر سمرقند در ازبکستان شد.
در روز نخست این سفر، پس از انجام استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور ازبکستان و برگزاری نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه، مقامات دو کشور در حضور روسای جمهور ایران و ازبکستان چند سند همکاری امضا می‌کنند و سپس دو رئیس جمهور با یکدیگر ملاقات خصوصی خواهند داشت.
دکتر رئیسی در ادامه این سفر ضمن شرکت و سخنرانی در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی سمرقند برگزار خواهد شد، با سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگوهایی خواهد داشت.