معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین وضعیت ساخت مسکن برای کارگران را تشریح کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین وضعیت ساخت مسکن برای کارگران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک تفاهم نامه‌ای میان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش تعاون نوشته شده است. که بخشی از این تفاهم‌نامه برای کارسازی نیازمند شروع کار توسط خود تعاونی‌ها است. و ما در بخش تعاون تنها هماهنگی بین دستگاه‌ها و تعاونی‌ها را برای انجام این پروژه‌ها انجام می‌دهیم.

وی افزود: آنچه درباره آورده اولیه ثبت نام مسکن است باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار آماده شود. که این موضوع در جلسه شورای سیاستگذاری مسکن مطرح شد. و وزیر دستور دادند که بعد از تدوین باید در شورای عالی مسکن مطرح شود. و به دبیری وزرات راه و شهرسازی پیش‌برده شود تا ما در معاونت تعاون بتوانیم آن را اجرا کنیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه که ما به عنوان راهکار جدی از آن استفاده می‌کنیم. بحث استفاده از ظرفیت خود کارخانه‌ها و بخش خصوصی و کارگرانی است. که در این فضا‌ها کار می‌کنند تا بتوانیم برای کارگران مسکن تهیه کنیم. و احداث مجتمع‌های مسکونی جوارکارگاهی و صدور و تسهیل تغییر کاربری زمین‌ها در تفاهم با سازمان ملی مسکن و مواردی از این دست اقداماتی است. که باعث می‌شود فرآیند مذکور تسهیل شود و امیدواریم در آینده بتوانیم خبر‌های خوبی در این خصوص برای جوامع کارگری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های مسکونی در استان سیستان و بلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن داشتیم قابل افتتاح است. برای مثال ۱۳۰۰ واحد قابل افتتاح در زاهدان داریم که وزارت نیرو در حال تکمیل زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن آن‌ها است.

مسکنی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ الی ۲۵ هزار واحد را در کشور شروع به احداث کردیم که در چهارچوب حوزه تعاونی پروژه‌هایشان درحال پیشرفت است. گفت: کارگران باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام و سپس به ما معرفی می‌شوند. که پس از وسع‌سنجی و تعیین دهک، کارگران ثبت نام کننده، ما با تشکیل تعاونی، کار را آغاز می‌کنیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسیاری از این فرآیندها در ماه های گذشته صورت گرفته و به دست ما رسیده که به فوریت امورات را دنبال کردیم، در حال حاضر سهمیه هر استان مشخص شده است.