همایش ۲۰ تولیدکننده کودهای شیمیایی از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در سطح کشور در سنندج برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:در این همایش ۲۰ تولیدکننده کودهای شیمیایی از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در سطح کشور حضور پیدا کرده اند که سه غرفه آن از استان کردستان است که در […]

همایش ۲۰ تولیدکننده کودهای شیمیایی از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در سطح کشور در سنندج برگزار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:در این همایش ۲۰ تولیدکننده کودهای شیمیایی از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در سطح کشور حضور پیدا کرده اند که سه غرفه آن از استان کردستان است که در قالب نمایشگاهی محصولاتشان را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش کشوری آموزشی، ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان که در سالن اجتماعات هتل شادی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد:سهیمه کود شیمیایی برای بخش کشاورزی استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن بود که یکی از نیازهای بخش کشاورزی کردستان تامین کود مورد نیاز است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان رسالت تامین و توزیع آن را برعهده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:با پیگیری‌های انجام شده میزان سهمیه کود یارانه‌ای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۲۱ هزار تن رسید.

اسکندری گفت:تاکنون از میزان سهمیه کود استان ۲۱ هزار تن جذب شده و مابقی هم به تدریج جذب و از طریق کارگزاری ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:برگزاری این همایش فرصت ارزشمندی برای افزایش آگاهی کشاورزان در ارتباط با تاثیر کودهای استاندارد و جدید و مرغوب و نحوه استفاده از آنها و بهره گیری از مشاوره کارشناسان مربوطه است.

شاپور کرمی نیز در ادامه اظهار کرد:این همایش در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کود و سموم شیمیایی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در سال جاری نخستین استان برگزارکننده این همایش در کشور است، افزود:قراردادهایی با تولیدکنندگان انواع کودهای شیمیایی منعقد شده است تا کود در اسرع وقت بین کشاورزان توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ عامل توزیع کود شیمیایی در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: در استان هم ۱۰۶ کارگزار دولتی و شرکت تعاون روستایی اقدام به توزیع کود در بین کشاورزان استان می کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان اظهار کرد: براساس آمار مرکز تحقیقات کشاورزی در هر هکتار نیاز به مصرف ۳۰۰ کیلوگرم انواع کود وجود دارد که میزان مصرف کود در اراضی کشاورزی ما کمتر از سطح جهانی است.